"Het beste idee" is de eerste eFiliaaL-presentatie zoals die is gegeven op een forum in de regio Waalwijk.
Het eerste publieksoptreden dus en een leereffect voor alle deelnemers. Het script van deze presentatie willen wij graag met jullie delen.
"Het beste idee" is de eerste eFiliaaL-presentatie zoals die is gegeven op een forum in de regio Waalwijk. Het eerste publieksoptreden dus en een leereffect voor alle deelnemers. Het script van deze presentatie willen wij graag met jullie delen.
Het idee is om de aantrekkingskracht van lokale ondernemingen structureel te verbeteren. Dat doen we door aan te tonen dat het beschikbare promotiebudget veel efficiënter kan worden benut.
Laten we eens luisteren, hoe een ervaren publiekstrekker, zoals een winkelier, hierop reageert.
Rollenspel:
eFiliaaL: “Hoe trekt u de meeste mensen aan?”
winkelier: Ja, ik heb echt van alles geprobeerd, maar het beste werkt de mond-tot-mond reclame.
eFiliaaL : Dat klinkt ideaal, maar hoe krijg je dat voor elkaar?
winkelier: Ja dat moet je dan afwachten! Maar vaak gebeurt dat wel.
eFiliaaL: Als wij nu eens op grote schaal mensen voor u zouden activeren die promotie voor u willen maken, zou u dan een bonus willen geven aan zo’n promotor?
winkelier: Ja misschien wel.
eFiliaaL: Interessant toch? Bovendien gaat u met ons idee de bonus pas geven, nadat de klant heeft gekocht. Dat zijn dus reclamekosten, maar dan achteraf.
winkelier: Grappig, Als dat zou kunnen, dat zou de reclamewereld op zijn kop zijn.
Ons plan zorgt dat deze promotie grootschalig gaat plaatsvinden omdat een stukje reclamebudget naar lokale promotors gaat. We gaan iedereen die promotie kan gebruiken helpen met promotie in de hele regio. De mensen die zo bijdragen zijn vooral actief in eigen kring en zij worden geholpen door een Gunfactor!
Echt iedereen kan op een laagdrempelige manier hieraan mee doen. Bij uitstek kwetsbare en kansarme mensen die wel bereid zijn om hun armen uit de mouwen te steken.
Weet u waarom dit plan gaat slagen? Omdat we allemaal consument zijn en omdat iedereen een goede bekende wel een financieel voordeel gunt. Zeker als je er zelf als consument ook nog een financieel voordeel bij hebt.
Met elkaar creëren we zo een extra lokale economie. Er ontstaat een nieuw elan en nieuwe, lokaal beschikbare financiën Kortom, er komen meer middelen beschikbaar binnen de eigen woon-, leef- en werkomgeving.
Ons plan is technisch startklaar en heet eFiliaaL. Het dient nu uitgerold te worden naar de regio’s. De inzet van iedereen is daarbij zeer welkom.