Zes belangrijke onderdelen van succesvolle websites
Er zijn websites en websites
Voor veel mensen is een website een stukje techniek. Dat is het tot op zekere hoogte ook. Toch zijn er sites die louter kosten opleveren en sites die actief bijdragen aan de omzet van een bedrijf.
Waar zit het verschil?
Welke technieken gebruiken succesvolle websites dan wel?
Daar gaan we in dit artikel op in.
Wees geopend
Een website is in feite een etalage van uw bedrijf. Maar fungeert ook als verkoper, als servicepersoon, als bezorger en als marketing afdeling in één. Dus het eerste wat uw site uit moet stralen is dat u "geopend" bent en dat u open staat voor het doen van zaken. Maar zelfs een bordje "gesloten"is niet zo pijnlijk duidelijk als een website met een duidelijk verouderde inhoud. Dus zorg ervoor dat uw site regelmatig aangevuld wordt en maak dat goed duidelijk, bijvoorbeeld met een "laatst gewijzigd op" regeltje. Voor de meer technische personen zijn er zelfs speciale scripts (stukjes programmatuur) voor die dit automatisch regelen. Als het teveel in de gaten loopt kan dat zich wel tegen u keren.
Zorg voor duidelijke informatie
Zorg ervoor dat het duidelijk is waar en hoe u informatie kunt krijgen. Via email, via een invulformulier of telefonisch. En zorg dat een inschrijfmogelijkheid voor een nieuwsbrief of andere emailservice duidelijk te vinden is. Ook een overzicht van veel gestelde vragen kan een klant veel zoekwerk besparen. En het bespaart u werk om steeds dezelfde vragen te beantwoorden.
Zorg voor herinnering
Uw klanten moeten wel aan u herinnerd worden. Men is u vergeten voor u het weet. Zorg er daarom voor dat klanten die zich ingeschreven hebben om informatie te krijgen deze automatisch toegezonden krijgen via een zogenaamde autoresponder. Deze autoresponder verzendt automatisch mails met een zekere regelmaat. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen 5 tot 7 keer op u gewezen moeten worden voordat ze zaken met u gaan doen. Uiteraard moeten ze op kunnen zeggen wanneer ze maar willen.
Zorg voor urgentie
Zorg voor een zekere mate van urgentie. Maak aanbiedingen met een beperkte duur zodat u de mensen dwingt om een beslissing te nemen. Haal de aanbieding daarna wel inderdaad weg anders maakt u uzelf ongeloofwaardig. Hiervoor bestaan ook scripts die bijvoorbeeld aftellen naar een bepaalde datum en tijd.
Trek de aandacht
Een techniek die bewezen aandacht trekt en zorgt dat mensen zich inschrijven is het vertonen van een zogenaamde pop-up die verschijnt als uw bezoeker een paar seconden op uw website is of wanneer deze vertrekt. Zelfs zonder programmeerkennis is het niet moeilijk zoiets aan te brengen omdat er online de nodige sites met codegeneratoren te vinden zijn. Die maken de code voor u op basis van een paar specificaties.
Laat het verder vertellen
Er gaat weinig boven zogenaamde virale marketing: Het verschijnsel dat anderen elkaar op de hoogte brengen van het bestaan van uw website. Ook een dergelijk hulpmiddel wordt volop aangeboden en is gemakkelijk te vinden en aan te brengen.
Doe goede ideeën op
En heel belangrijk: als u op een website terechtkomt die u bevalt, probeer dan voor uzelf te formuleren wat u er zo aan bevalt. Dat kunt u later op uw eigen websites weer gebruiken. En vindt u het bovenstaande toch echt een beetje te veel van het goede, zoek dan hulp van een ervaren webbouwer met de nodige marketingkennis.
Verdere stappen
Meer over online promotie
meer over websites en webdesign
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing