Ad Blocking
Het blokkeren van advertenties (het zogenaamde ad blocking) op internet met speciale software wordt steeds populairder naarmate het web meer wordt overspoeld met advertenties. Vaak doet men dit met het argument dat deze advertenties veel bandbreedte kosten, vooral als deze grafisch van opzet zijn.
Het voornaamste gevolg van deze tactieken om advertenties te vermijden is dat adverteerders steeds ingewikkelder technieken ontwikkelen om de software voor ad blocking om de tuin te leiden.
Ook het gebruik van advertorials en dergelijke, het vragen van geld voor een site die vroeger gratis was en dergelijke zijn uitwegen die uitgevers van webpagina's gaan zoeken. Ze moeten wel om te voorkomen dat ze door de inzet van ad blocking software zonder inkomsten worden gezet.
Het geeft ook wel aan waar een bron van het probleem zit, namelijk de overdaad aan advertenties. Een goede site mag best wel advertenties bevatten zolang ze niet overdreven om aandacht schreeuwen. En zo wel, besef dan wel dat uw bezoekers dit niet echt zullen waarderen en dat het daarom in de praktijk wel bij één bezoekje zal gaan blijven.
Naast de kwestie van de irritatie nemen veel mensen tegenwoordig ook een adblocker uit oogpunt van voorzichtigheid. Advertenties zijn vaak een bron van verspreiding voor allerlei soorten malware. Publicisten die deze advertenties overnemen zijn niet altijd even zorgvuldig met het controleren van opgenomen advertenties met deze problemen tot gevolg.
Verdere stappen na Ad Blocking
Meer over online promotie
meer over adverteren en advertentiemodellen
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing