Ad Tracking
De techniek die Ad Tracking wordt genoemd, wordt gebruikt om te zien hoeveel hits een advertentie krijgt, dus hoeveel bezoekers er op klikken. Dat levert dan gegevens op zoals de click through rate.
Vaak zijn er ook nog de nodige hulpmiddelen om te zien waar een bezoeker vandaan gekomen is, wat voor software de bezoeker van de pagina gebruikt, wat zijn IP-adres is voor geografische indeling en dergelijke.
Middels goede Ad Tracking kan een advertentiecampagne aanzienlijk efficiënter worden gemaakt. Als we weten wat de lezers echt interesseert dan kunnen we daar rekening mee houden.
We zien in de praktijk dan ook veel dat Ad Tracking wordt gecombineerd met split testing of A/B-testing.
Verdere stappen na Ad Tracking
Meer over online promotie
meer over adverteren en advertentiemodellen
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing