advertentie in (digitale) telefoongids
KLABAM was vroeger een jaarlijks bekend geluid in elk gezin. De telefoongids viel met een daverene klap op de voordeurmat. Maar die tijd is geweest. Geldt dat ook voor de advertentiemogelijkheden?
Opvallen in de papieren gids
Vroeger plofte jaarlijks de telefoongids en de bijna even dikke gouden gids op de voordeurmat. Het internet in de huidige vorm was nog verre toekomst. Maar het was best een probleem om als ondernemer een beetje op te vallen tussen het enorme aantal vermeldingen. Vermeldingen die jaarlijks in een kleinere letter afgedrukt leken te gaan worden, waardoor ze voor veel mensen eigenlijk zonder hulpmiddelen niet leesbaar meer waren. Maar dat maakte opvallen natuurlijk wel weer eenvoudiger.
Opvallen werkte wel
Er waren dan ook allerlei manieren om dit opvallen te bereiken zoals afwijkende letters, afwijkende grootte, dik gedrukte letters, letters in een kadertje en dergelijke. Daarnaast was er een mogelijkheid om tussen de vermeldingen advertenties naar eigen ontwerk te plaatsen. Het mag duidelijk zijn dat als je een bakker zoekt en er is één bakker met een afbeelding van smakelijk brood, dat de kans heel groot is dat zijn nummer wordt gebeld. Ofwel, eigenlijk was je er als ondernemer nog niet als je alleen een vermelding had
Van boek naar internet
Inmiddels is dit concept van een dikke papieren boekwerk volkomen achterhaald maar de behoefte aan het opzoeken van telefoonnummers is er nog steeds. Alleen zoeken we nu met app en website. En het probleem van het papieren boek is verschoven: Ook op internet doet zich het punt van extra opvallen tussen het soms zeer grote aanbod nog steeds voor. Veel van de oude technieken zijn dan ook in één of andere vorm van het papieren boek mee naar de internetsite of de app op de smartphone verhuisd. En daar kunnen we dus gebruik van maken om ons als bedrijf extra te profileren.
Werken met eflappen
Willen we hier met eflappen aan de gang dan is dat technisch geen enkel probleem. Een promotor vindt bij zijn delenpagina een linkje met een code die in principe zo opgenomen kan worden tussen de telefoonnummers
Voor welke eflappen geschikt?
Wel moeten we goed de voorbereidingstijd en de looptijd van de eflappen in de gaten houden. De ene eflap zal geschikter zijn dan de andere. En we moeten wellicht voor onszelf kijken wat we de meest geschikte vorm vinden. Maar dan behoren ook de telefoongids en daarvan afwijkende varianten op internet tot het arsenaal van de promotor van de eflap
En wat nu verder?
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaLU wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing