Advertentie op weblog of websites van publicisten
Wat is nu een mooiere, of liever gezegd goedkopere, manier van adverteren dan door ruil met gesloten beurzen? U hebt een advertentie en een website. En een ander heeft hetzelfde. Wat ligt dan meer voor de hand dan een advertentieruil?
Veel publicisten, vooral online met een website of weblog, zijn best bereid om een advertentie voor u te plaatsen. Hetzij voor een kleine betaling, hetzij tegen een wederdienst of zelfs een ruil. Jij een eflap op hun website en zij een advertentie op jouw website of weblog. Een dergelijke advertentieruil kan met gesloten beurzen plaatsvinden en is daarmee voor alle betrokkenen heel interessant. Kosten zitten er namelijk voor niemand aan.
Maar er zijn wel een paar zaken om rekening mee te houden voordat we iemand gaan benaderen om advertenties te ruilen.
Want soms is er een groot verschil in bezoekers op uw website en die van de ander. Stel dat u 500 bezoekers per dag trekt en de ander 1000. Dan kunt u bijvoorbeeld de advertentie van de ander twee keer plaatsen. Of u laat zijn advertentie dubbel zo lang bij u staan. Met enig creatief denken is dit soort verschillen altijd oplosbaar en overbrugbaar.
Deze fraaie manier van advertenties uitruilen werkt uiteraard het mooiste als de aanbieding op de eFlap een beetje overeen komt met het onderwerp op de webpagina of webpost van degene waar u de eflap gaat plaatsen.
Waarschijnlijk kunt het beste beginnen met het aanleggen van een netwerk van websites en weblogs die hier aan mee willen werken. U benadert daarvoor de eigenaren van de sites met een beetje aardige email. Prijs hun site, hun onderwerpkeus, de door hen gebruikte techniek etc. Noem voorbeelden uit een paar recente posts om te laten merken dat u de site of het weblog inderdaad serieus hebt bezocht en dat u niet lukraak brieven aan het sturen bent naar een lijst met webadressen die u van een portal geplukt hebt of met behulp van een spider hebt verkregen. Overigens kan zo'n portalsite een goede ingang zijn voor uw lijst met webadressen maar u doet verder alles met de hand. Echt doen, want anders kunt deze veelbelovende manier van adverteren wel vergeten.
De volgende stap is dan om in verschillende regio's, zowel geografisch geschikt als een regio die bij het thema past, te gaan zoeken naar geschikte eflappen om te promoten. Nadat eFiliaaL een tijdje in de lucht is mag het vinden van een passende eflap eigenlijk geen probleem meer zijn.
Zeker bij het werken met gesloten beurzen kan deze manier van eflappen verspreiden heel interessant zijn omdat ze gericht bij een geïnteresseerde doelgroep binnen komen.
En wat nu verder?
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaLU wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing