Adverteren in Omroepbladen
Ooit was er een tijd dat mensen zich verheugden op de komst van de omroepgids. Om te zien wat er volgende week allemaal wordt aangeboden. Gezellig met de hele familie voor de TV. De favoriete tijdsbesteding van velen
Tijden veranderen
Vroeger waren de meeste mensen lid van een omroep, meestal eentje die aansloot bij de politieke en religieuze opvattingen. Voor elke opvatting was wel een omroepblad (of zoals vaak werd gezegd: De televisiegids) te vinden. Een andere manier om achter de televisieprogramma's van die avond te komen was er eigenlijk niet omdat de gegevens destijds niet met andere media zoals kranten werden gedeeld.Het lezen van een omroepblad van een concurrerende organisatie deed je gewoon niet. De omroepbladen waren dan ook de meest ideale adverentiemogelijkheid omdat ze redelijk goed gericht waren op een bepaalde doelgroep door de sterke verzuiling. Het aantal advertenties in deze weekbladen was dan ook relatief zeer hoog en dat zal niet voor niets zijn geweest. En de omroepen hadden er een prima boterham extra bij.
Door de opkomst van internet en de afname van het aantal mensen dat nog televisie kijkt, met name bij jongeren, heeft het omroepblad fors aan betekenis ingeboet. Ook fusies tussen de omroepen hebben hun sporen nagelaten en het aantal omroepbladen flink verminderd. Maar ze bestaan nog wel en hoewel de oplage drastisch verminderd is, lijken de vroegere voordelen ook nog voor een groot deel van kracht.
Zeker voor vrij algemene producten lijken de omroepbladen dus wel mogelijkheden te hebben. Hou rekening met een zekere levertijd. Advertenties moeten meestal relatief lang tevoren worden ingeleverd. Gebruik deze mogelijkheid bij het promoten van eflappen dus alleen voor eflappen met een zeer lange looptijd.
Vraag voordat u een advertentie met een eflap overweegt dan ook goed naar alle verspreidingsgegevens. Uw doelgroep bepaalt tenslotte voor een heel groot deel uw succes.
En wat nu verder?
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaLU wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing