Advocacy marketing
Wat is advocacy marketing
In het kort is Advocacy Marketing een vorm van marketing waarbij de nadruk word gelegd op bestaande klanten om te praten over het bedrijf en de producten die het bedrijf levert. En daar is een reden voor. Want rond de 80% van de mensen die een aankoop overweegt, zeker met een grotere uitgave, gaat online op zoek naar informatie. Als mensen nu schrijven over de producten, dan hebben deze zoekende potentiële kopers in elk geval iets om te vinden en uiteindelijk te bestuderen.
Opleving door social media
Het mag duidelijk zijn dat deze vorm van marketing een enorme opleving heeft gekregen bij de komst van sociale media. Hier laten mensen tenslotte hun meningen op achter. Zonder deze media is het behoorlijk lastig om mensen met ervaring met bedrijven of producten te vinden, laat staan dat je ze kunt bereiken.
Wie zijn de advocates
Een persoon die een bedrijf op deze wijze promoot noemen we een advocate. Het resultaat van als deze advocates noemen wel de advocacy marketing. In de praktijk zien we wel dat beide termen vrolijk door elkaar worden gebruikt. Meestal blijkt uit de context dan wel of het over de persoon of het marketingfenomeen handelt. Hoe meer advocates er zijn, hoe effectiever de advocacy marketing zal zijn.
Verdere stappen
Meer over online promotieMeer over advocatemarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing