advocacy marketing zorgt voor onafhankelijke reclame
Voorzie de zoekende koper van informatie door derden
Mogelijke kopers gaan vaak op zoek op social media en winnen informatie in bij mensen die bereid zijn die te geven. Daarna bespreken ze het normaal gesproken met de mensen om hen heen. Met het eigenlijke verkoopteam komen ze pas later in aanraking als ze zich niet meer tot de sociale media maar tot het bedrijf zelf gaan wenden. Ze hebben dan in het algemeen al een indruk gekregen waardoor het voor een verkoopafdeling een stuk lastiger wordt om hen nog te beïnvloeden.
Het sturen van het proces
Met Advocacy Marketing proberen we het proces zo te sturen dat zoekende klanten al in een vroeg stadium van hun zoektocht te maken krijgen met advocates van het bedrijf die de opinie in de juiste richting kunnen sturen. Kleine verschillen kunnen dan al een flinke impacht hebben. Volgens een rapport van de Harvard Business School Press geeft een verhoging van 12% bij de advocacy gemiddeld een twee keer zo grote omzetgroei.
krachtige strategie
Advocacy Marketing wordt inmiddels gezien als één van de krachtigste marketing strategieën die op dit moment beschikbaar. is. Het geeft de zoekende klant het gevoel dat hij niet door het bedrijf met zijn duidelijke belangen wordt geadviseerd maar door derden die verder van het bedrijf af staan. Het is dus zaak voor bedrijven om voor advocates te zorgen. Ze kunnen werken aan uw merk en zijn buitengewoon belangrijk om invloed op mensen te hebben bij aankoopbeslissingen. Ook uw salesteam ervaart er meestal de voordelen wel van.
Verdere stappen
Meer over online promotieMeer over advocatemarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing