advocate marketing strategie
Wat is een advocate marketing strategie?
Een advocate marketing strategy is een plan waarin we beschrijven welke stappen een organisatie moet nemen om het advocate marketing programma in stelling te brengen.
Wie zijn erbij betrokken?
Bij het opzetten van de strategie worden mensen uit allerlei verschillende disciplines in een bedrijf betrokken. Denk aan de bestaande marketing afdelingen, de verkopers, nazorg, klantenservice, kortom eigenlijk iedereen die wel eens met de klanten in aanraking komt. Uiteindelijk moet het dan ook duidelijk aan iedereen zijn wat de organisatie van de adovates verwacht. Bijvoorbeeld het verzorgen van allerlei aanbevelingen, het leveren van feedback, bijvoorbeeld over het product of een nieuwe folder, website en dergelijke.
Wat kan een advocate nog meer doen?
Ook kunnen advocates deel uitmaken van focusgroepen, helpen bij marktonderzoek voor nieuwe producten en dergelijke. Maar dan moeten we de advocates wel bij de les houden cq weten te motiveren. Hoe deze motivatie bereikt moet worden en met welke middelen dient eveneens een onderdeel van de advocate marketing strategie te zijn.
Waarom is zo'n advocate marketing strategy van belang?
Een dergelijke strategie verzekert een eenduidige, consistente communicatie tussen de verschillende afdelingen. Advocates moeten niet bij elke afdelingen een ander verhaal horen of een andere opdracht meekrijgen. Dan is het waarschijnlijk heel snel klaar met het "advocate zijn" voor het bedrijf.
Belang vanuit de organisatie
Vanuit de organisatie is er tenslotte een grotere zekerheid dat alles dat van belang is om het advocateprogramma te doen slagen, daadwerkelijk is bekeken.
Verdere stappen
Meer over online promotieMeer over advocatemarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing