Artikelen? Altijd laten schrijven!
Een "article marketing service" of schrijver is wat u nodig hebt als u het schrijven van uw artikelen wilt gaan uitbesteden. Er zijn volop schrijvers die dat voor u willen doen. Let wel op de kosten en de kwaliteit van de artikelen, met name als het aankomt op uw doel: Goede artikelen voor artikelmarketing die klanten trekken en goed zijn voor uw vindbaarheid op internet.
Volgens sommigen is het voldoende als uw artikelen aan minimale eisen voldoen. Als ze geaccepteerd worden door een artikeldirectory is het doel (backlinks genereren) bereikt en of het leesbaar is doet er niet veel toe. De kwaliteit van het gebruikte Nederlands is vaak erbarmelijk en het staat vol met herhalingen om bepaalde trefwoorden maar zoveel mogelijk naar voren te schuiven. Als het gebruikt moet worden op zogenaamde social media sites doet kwaliteit er al helemaal niet meer toe. Daar geldt een soort regel dat alles wat te ontcijferen is wel goed is...Of het goed is voor uw imago op de markt is natuurlijk een heel andere vraag.
Maar als u daar niet in mee gaat en wel kwaliteit wilt dan kost dat geld. U zoekt artikelen die uw lezer de moeite waard vindt om te lezen. Zodat ze klikken op uw link en uw producten willen kopen. Een dergelijk artikel moet namelijk geschreven worden door iemand met verstand van de taal en die begrijpt wat mensen aanzet tot kopen, zeker op internet.
Stel dat u een bedrijf heeft dat bollen poot. Dat is namelijk minder simpel dan vaak voorgespiegeld wordt. Als je het goed doet heb je weken langer plezier van je bloembollen. U zoekt een schrijver die een artikel schrijft over bloembollen en het op de juiste wijze poten ervan. Is dat wat u wilt?
Nee, dat zoekt u helemaal niet. U moet een artikel hebben dat aanmoedigt om u het te laten doen. Het laatste wat u zoekt is een handleiding hoe je het zelf kunt. De moeilijkheid en de problemen van het zelf doen moet dus meer benadrukt worden in combinatie met het laten doen.
Het is dus van het grootste belang dat u goede instructies geeft aan de schrijver zodat deze weet wat te benadrukken en wat zeker minder aantrekkelijk te maken.
De kwaliteit die u van zogenaamde ghostwriters kunt krijgen is vaak erg goed. Je vraagt je af waarom ze er zelf niet meer mee doen maar de reden is meestal dat deze manier van schrijven misschien wel wat minder geld in het laatje brengt maar dat het een constante inkomstenbron is om de huur mee te betalen.
Een alternatief is om PLR artikelen (rechtenvrije artikelen) te kopen en die te herschrijven om ze uniek te maken. Vaak doet een schrijver dit ook goedkoper omdat hij niet alles voor voren af aan behoeft te bedenken. Ze brengen gewoon dezelfde informatie in andere bewoordingen. Als u een beetje handig met taal bent kunt u het waarschijnlijk ook nog wel zelf.
Uitbesteden aan een ghostwriter is altijd een kwestie van balans tussen geld en tijd. U koopt tijd door uitbesteding mits u die tijd zelf met rendement in kunt zetten. Maar in het algemeen is het laten schrijven van uw artikelen één van de meest renderende manieren om werkzaamheden binnen uw bedrijf uit te besteden.
Verdere stappen na artikelen altijd laten schrijven
Meer over online promotieArtikeldirectory eFiliaal
Meer over artikelmarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing