Artikelen, het belangrijkste hulpmiddel?
Artikelmarketing bestaat al jaren
In de USA, waar de moderne internetmarketing min of meer uitgevonden is, is het gebruik van artikelen om verkeer naar websites te trekken al vele jaren gemeengoed maar in Nederland is het nog altijd vrij onbekend. Hoewel dat waarschijnlijk snel gaat veranderen. Het is een techniek met veel voordelen voor wie op een subtiele wijze reclame op internet wil gaan maken.
Tekst is belangrijk om gevonden te worden
Belangrijk bij artikelen bij internetmarketing is het feit dat zoekmachines zoals Google de hoeveelheid tekst (informatie) die op een website te vinden is sterk meerekenen in hun beoordeling. Mits deze tekst betekenis heeft voor deze website. Tekst over termijncontracten in olie op een website voor kattenvoer heeft niet alleen weinig zin maar zoekmachines zullen uw website gewoon een lagere score (Ranking in vaktaal) geven dan wel domweg negeren. We moeten dus relevante artikelen hebben die qua onderwerp en taalgebruik goed passen bij onze website.
Trefwoorden zijn belangrijk
Maar hoe weet je wat belangrijk is? Een zoekmachine meet dat door het zoeken naar trefwoorden (keywords in vaktaal). Er wordt een berekening gemaakt op basis van het aantal keren dat een trefwoord in de tekst voorkomt, of het in de beschrijving van afbeeldingenof het voorkomt in de verwijzingen (Links) naar andere webpagina's of websites, in kopregels en tussenkoppen voorkomt.
Artikelmarketing en keywordfrequency
Uit deze berekening volgt een getal dat keywordfrequency genoemd wordt. Dit is het aantal keren dat een keyword (of ook wel trefwoord) in de tekst voorkomt. Dit getal mag ook weer niet te hoog worden, want dan zal de zoekmachine dit zien als bewuste overdrijving wat ook wel "keywordspamming" wordt genoemd. Dit luistert dus allemaal nogal nauw en het schrijven van tekst voor een website die gevonden moet worden is dan ook behoorlijk gespecialiseerd werk.
Artikelmarketing zorgt voor backlinks
Een tweede belangrijk aspect dat we ook elders op de weblog tegenkomen is dat elke website backlinks nodig heeft. Hoe meer hoe beter. Een goede manier om backlinks te krijgen die uit een relevante omgeving komen (Dit is net zo belangrijk als de relevantie van de tekst op onze website) is om deze artikelen op te nemen op een zogenaamde artikeldirectory. Dit is website met een gerubriceerde verzameling willekeurige artikelen waar u uw artikel op kan zetten en waar anderen het vanaf kunnen halen.
Vergeet uw webadres niet
U hebt uw artikel voorzien van uw gegevens zoals uw webadres. En omdat een voorwaarde voor het gebruik van een artikel is, dat het niet gewijzigd mag worden is het zo dat hoe meer een artikel wordt overgenomen en op andere websites, hoe beter het is. Want ook die artikelen zullen op een website geplaatst worden met een nauwe verwantschap met uw website.
Artikelen zijn productief
Dus een goed artikel werkt in twee richtingen productief voor onze website: Ten eerste door voor tekst op onze website te zorgen en ten tweede door voor goed bruikbare backlinks te zorgen door de artikelen te plaatsen op artikeldirectories. En dan nu maar hopen dat mensen het overnemen.
Artikelen en eFlappen
Uiteraard zijn dit soort artikelen uitstekend te gebruiken voor het promoten van eflappen. Schrijf een artikeltje (met de vele tips die u op dit weblog op dat gebied aan kunt treffen) en neem de eflap daarbij op. Zelfs als u geen links aan mag brengen (er zijn beheerders van websites die dat niet toestaan) kan de QRcode op de eFlap gewoon gebruikt worden zonder dat u de regels gaat overtreden.Verdere stappen na artikelen het belangrijkste hulpmiddel
Meer over online promotieArtikeldirectory eFiliaal
Meer over artikelmarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing