Stap 1. Welke stappen men snel vergeet
Wat maakt een goed artikel
Iedereen kan een artikel schrijven. Maar het is de vraag of het artikel effectief is voor wat we ermee bereiken willen. Het moet opvallen en de lezer moet het zondermeer van de eerste tot de laatste regel willen lezen. En op die laatste regel liefst ook nog de moeite nemen om naar uw site te gaan. Willen we een dergelijk artikel produceren dan dient dat aan een aantal eisen te voldoen. Ten eerste moet er een pakkende titel zijn. Ten tweede moet het artikel er in een aantal opzichten uitspringen en ten derde moet het geschikt zijn om op te vallen bij zoekmachines. We beginnen bij het begin: Met de titel.
Het belang van de kopregel
Als u zich ooit verdiept hebt in copywriting dan weet u het grote belang van de kopregel. Natuurlijk is een artikel iets anders dan een advertentie of een verkooptekst maar bepaalde principes blijven wel degelijk overeind.
Wek nieuwsgierigheid
Ook bij een artikel moet de kop de aandacht trekken bijvoorbeeld door een onthulling te beloven of nieuwsgierigheid te wekken. Ook zijn er belangrijke woorden die iets losmaken bij de lezer zoals "Hoe doe ik...", "gemakkelijk" en "ontdek nu...".
Mensen zoeken oplossingen
Onthoudt dat mensen op zoek zijn naar oplossingen voor hun problemen. Maar in de moderne tijd moeten die oplossingen snel komen en al heel snel resultaat geven want anders kijken we wel verder.
En houd de oplossing eenvoudig
Het is dus belangrijk dat uw kopregels niet suggereren dat er iets aan zit te komen wat erg veel werk of moeite gaat geven. Een voorbeeld uit de wereld die bijna iedereen kent, namelijk het overgewicht:
Een kop als "drie snelle en gemakkelijke manieren om gewicht te verliezen" doet het veel beter dan "het verliezen van gewicht vraagt veel opoffering en een rommelende maag".
Verdere stappen na de kopregel
Meer over online promotieMeer over artikelmarketing
Artikeldirectory eFiliaal
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing