Innovatieve manieren om een autoresponder te gebruiken.
Waarschijnlijk de is de meest gebruikte functie van een autoresponder het verzamelen van gegevens van mogelijke klanten. Als iemand inlichtingen vraagt dan wordt zijn emailadres toegevoegd aan de autoresponder die daar een serie van één of meer emails van maakt. want in het algemeen zijn er toch wel een aantal contacten voor nodig om iemand tot enige actie aan te zetten. Dus een advertentie moet een aantal keren herhaald worden totdat er mensen reageren door hun emailadres op te geven, waarna er eveneens een serie emails via de autoresponder wordt nagezonden. Om uiteindelijk in contact te komen met geïnteresseerden die in actie zijn gekomen kan dus best wel even duren. Geef het dus tijd.
Gebruik een autoresponder om informatie aan te laten vragen. Bijvoorbeeld een prijslijst die u aanbiedt. Daarna kunt u materiaal nasturen dat als een soort van herinnering gaat dienen. Dat kunnen allerlei formulieren zijn, product beschrijvingen, handleidingen, instructiekaarten, checklists en dergelijke, ofwel allerlei zaken die van pas kunnen komen voor uw potentiële klanten en door de herhaalde aandacht hebt u ook nog een goede kans dat het permanente klanten worden.
Schrijf rapporten over het vakgebied waar u mee bezig bent. Geef ze weg in ruil voor een inschrijving op bijvoorbeeld een nieuwsbrief of een andere vorm van reclame voor uw bedrijf. Nadat een rapport eenmaal geschreven is kan het jarenlang dienen om uw bedrijf of uw producten te promoten. Het is een bekend feit dat het weggeven van gratis materiaal de aandacht voor uw bedrijf snel kan doen toenemen.
Voorzie uw autoresponder ook van een vragenlijst. Natuurlijk niet als eerste bericht maar nadat u een band met uw klanten hebt opgebouwd. Een vragenlijst zal er voor zorgen dat u meer over uw klanten en hun behoeften te weten komt. Iedere marketeer weet dat het absoluut noodzakelijk is om zoveel mogelijk over uw klanten te weten te komen. En dit kan daar een uitstekende aanpak bij zijn.
In plaats van elke vraag persoonlijk te beantwoorden kunt u deze ook verzamelen in een veel gestelde vragen (FAQ) formaat.
Een mogelijkheid is om uw aanbevelingen in een autoresponderformaat te stoppen. Dat is echter alleen aan te raden als u echt geen ruimte hebt in uw eigenlijke advertentietekst want u mag verwachten dat het op die plek effectiever is. Maar bij gebrek aan ruimte kan een autoresponder een hele goede tweede keus zijn.
Geeft u een nieuwsbief of iets dergelijks uit? Stop dan de oude uitgaven in een autorsponder en stuur die nieuwe inschrijvers geleidelijk aan toe. Daarmee krijgen nieuwe abonnees snel overzicht van wat u doet en wat de ontwikkelingen bij u zijn.
Het is best mogelijk om uw hele website in een soort autoresponder formaat te zetten. Soms hebben bezoekers niet genoeg tijd of zijn te ongeduldig om uw hele website te gaan lezen. Dan is het voor hen wel handig om alle informatie zo geleidelijk aan thuisgestuurd te krijgen. Zorg vooral ook dat alles prettig te lezen is op de smartphone.
U kunt één of meer van uw ebooks in autoresponderformaat zetten. Klanten hoeven et dan niet te downloaden en krijgen het gedurende een bepaalde tijd automatisch thuisgestuurd. Kleine brokken snel toegankelijke informatie nodigen vaak meer uit om te lezen. Een compleet boek schrikt wellicht nogal af.
U kunt allerlei informatie over uw bedrijf, zoals algemene voorwaarden, levercondities, betalingsvoorwaarden en dergelijk in een autoresponderformaat zetten. U kunt het dan geleidelijk aan opsturen en er naar verwijzen met aankopen, teruggavebeleid en dergelijke.
Verdere stappen?
Meer over online promotie
Meer over Emailmarketing
Meer over autoresponders
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing