basispricipes artikelmarketing
Leest u alles?
Alle internetmarketeers zijn het er wel over eens dat een goed geschreven artikel heel gemakkelijk leest. De lezer moet het niet wegleggen en geboeid doorlezen tot aan de laatste regel. Daar moeten we op mikken als we ons bedrijf of onze producten willen promoten met artikelen. En natuurlijk, het schrijven van een dergelijk artikel is niet gemakkelijk. Net ik krijgt u waarschijnlijk honderden of duizenden stukken tekst onder ogen en leest u ze echt allemaal uit? Of komt u net als ik ook niet verder dan de eerste één of twee alinea's?
Voorkom stoppen met lezen
Dat soort artikelen is kennelijk niet echt overtuigend. Soms is de tekst ronduit saai, vervelend en slaapverwekkend. Soms is het zo verschrikkelijk duidelijk dat ik iets aangesmeerd krijg wat ik niet hebben wil dat ik ook direct weer vertrokken ben. Sommige zijn daarin ronduit irritant. En als ik eerder stop met lezen zal ik dus nooit een link aan het einde van het verhaal vinden die mij naar de website van de auteur moet brengen. Gelukkig zijn er een aantal vuistregels bij het schrijven van artikelen die iedere professionele tekstschrijver beheerst. En als u er een beetje goed in wordt dan is het niet eens zo moeilijk om een voorsprong op uw competitie te krijgen. Laten we eens een paar belangrijke punten bekijken:
1. Denk altijd eerst na wat u op wilt gaan schrijven
Er zijn verschillende manieren om dat te doen, Stel uzelf een vraag of het onderwerp en ga daar een goed antwoord op formuleren. Of kijk eens wat rond met een zoekmachine en kom op suggesties. Belangrijk is wel dat het onderwerp u moet interesseren wil er iets redelijks op papier komen. En degene die het leest moet er iets uit op kunnen steken waar hij eerder nog niet aan gedacht had.
2. Doe onderzoek en organiseer de resultaten voordat u gaat schrijven.
Dit is een zeer belangrijke stap die het fundament legt voor uw artikel. Als u eenmaal begonnen bent met schrijven is het heel lastig en weinig efficiënt als u weer terug moet naar uw bronnen om zaken uit te zoeken die u eerder vergeten was. Het brengt u uit uw ritme. En dat is niet goed. Zorg dat u alles heeft wat in uw artikel aan bod gaat komen. Er zijn vele plaatsen waar u kunt starten met onderzoek. Denk aan een zoekmachine of een bezoek aan een articledirectory om te zien wat anderen al over dit onderwerp hebben geschreven.
3. En dan schrijven, schrijven en nog eens schrijven.
Oefen elke dag. Hoe meer u schrijft hoe sneller en hoe beter het ook zal gaan. Probeer dagelijks twee tot drie uur voor uw schrijfwerk vrij te maken. Als u eenmaal lekker bezig bent dan kunt u een paar uur doorgaan. Durf verschillende onderwerpen aan die u uit verschillende oogpunten beschrijft. Het is goed voor uw algemene kennis, uw woordenschat en uw kennis van het betreffende onderwerp.
4. Laat uw artikelen eerlijk beoordelen.
U begint altijd met uw artikel door een goede spelcontrole te halen zoals die in de meeste tekstverwerkers wel is ingebakken. En vraag dan een ervaren schrijver om naar uw artikelen te kijken. Neem iemand die er goed naar kijkt en ook met een eerlijke mening komt. Aan dom gevlij heeft u helemaal niets. Neem de adviezen van deze persoon ter harte en uw schrijfwerk zal er alleen maar door verbeteren. En het is natuurlijk heel belangrijk om te weten of uw artikelen interessant genoeg zijn om ze te lezen.
Gewoon beginnen is belangrijk
Want niemand zal u dat achteraf vertellen. Veel mensen zien enorm op tegen het schrijven van teksten. Toch valt het reuze mee als u goed weet wat u wilt en voor ogen hebt hoe u dat wilt bereiken. Dus stap over uw angsten en koudwatervrees heen en begin. En blijf doorgaan tot het schrijven een natuurlijke bezigheid voor u is geworden. Heb wat geduld met uzelf en voor u het weet bent u bezig met het schrijven van overtuigende artikelen die met graagte gelezen worden.
Verdere stappen na basispricipes artikelmarketing
Meer over online promotieMeer over artikelmarketing
Artikeldirectory eFiliaal
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing