Adverteren in Branchegerichte- of vakbladen
Ze zijn wel wat minder geworden maar de vakbladen zijn nog steeds volop aanwezig. Meestal gecombineerd met een website. Het gerichte karakter maakt inzetten voor bijvoorbeeld het promoten van de eflappen van eFiliaaL beslist interessant
Adverteren midden in de doelgroep
Zeker als er sprake is van een branchegerichte regio is een vakblad vaak een interessante plaats voor het plaatsen van advertenties. Immers, we hebben onze doelgroep direct bij de hand. Dat maakt adverteren dus flink gericht. We moeten dan ook goed kijken wat voor soort product we aan deze groep aan gaan bieden. We mogen verwachten dat lang niet elk product zomaar interessant is voor deze groep.
En daarmee kan het vakblad ook voor het plaatsen van eflappen een interessante plaats zijn.
We moeter er dus wel zeker van kunnen zijn dat de consumenten die we willen bereiken dit blad ook lezen.En dat is zeker niet altijd het geval. Vaak zijn deze bladen opgezet in een vorm van controlled circulation, wat wil zeggen dat ze uitsluitend binnen de doelgroep worden verspreid. Vaak mensen die zijn ingeschreven bij de KvK en/of bepaalde diploma's hebben, of aantoonbaar werkzaam zijn bij een werkgever in de bepaalde branche.
Dus een advertentie voor een bepaalde auto komt wel terecht bij de autohandel en het garagebedrijf voor wie deze waarschijnlijk matig interessant is, maar een mogelijke geïnteresseerde consument zal de afvertentie cq de eflap niet zien. En dan komt bijvoorbeeld een advertentie in een autotijdschrift meer in aanmerking. Of op één van de vele autowebsites die het internet rijk is.
Bij twijfel biedt de website van het blad meestal wel de benodigde informatie over adverteren in het betreffende blad. Oplagecijfers en circulatiegegevens staan ook vaak op de website van de uitgever.
En wat nu verder?
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaLU wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing