Sociaal / charitatieve sponsoring
Sponsoring helpt uw bedrijf maar ook een ander. Bij charitatieve sponsoring is dat een goed doel. En daar zit ook een opmerkelijke kant aan want het is geen vorm van sponsoring die in het algemeen aan de grote klok wordt gehangen.
Sponsoring helpt naar twee kanten
Onder charitatieve sponsoring verstaan we het sponsoren van bijvoorbeeld een plaatselijke inrichting, verzorgingstehuis etc waarbij bewoners bijvoorbeeld een dagje uit wordt aangeboden.
Charitatieve sponsoring levert geen directe reclame
Dit soort op zich uiterst nuttige sponsoring gaat u niet veel reclame opleveren. Alleen indirect. Want als u het te opzichtig doet zal het eerder in uw nadeel dan in uw voordeel werken omdat het reclamedoel er dan te veel bovenop komt te liggen. Heel voorzichtig gebruiken dus maar eigenlijk wel af en toe een keertje doen.
De ontvanger reageert vaak wel
Nu weet de ontvanger van het geld dit alles uit ervaring natuurlijk ook wel en het waarschijnlijk dat deze het wel laat weten aan de media. En die zijn, als het om een leuk sponsorbedrag of doel ook wel geneigd er even aandacht aan te schenken. En op dit manier hebt u er uiteindelijk ook nog voordeel van. Maar in principe zou charitatieve sponsoring helemaal niet bedoeld moeten zijn om er zelf voordeel van te hebben.
En wat nu verder?
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaLU wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing