checklist pitch
Belangrijk voor ondernemingen is het hebben van een goede pitch, een korte maar krachtige beschrijving van hun werkzaamheden. Er bestaan wat vuistregels over de lengte. Volgens sommigen is het de tijd die je hebt in de lift om iemand aan te spreken en je werk uit te leggen. Deze zogenaamde elevatorpitch mag maximaal 30 seconden zijn waar bij geldt, hoe korter hoe beter zolang je de duidelijkheid niet opoffert.
Volgens de bekende ondernemer Richard Bransson moet een uitgeschreven pitch op de achterkant van een envelop passen. Gechargeerd natuurlijk, maar met een duidelijke boodschap erin verborgen: Houdt het kort, zakelijk en duidelijk.
Hierbij een checklist voor het maken van een pitch:
1. Pitch bevat geen overbodige informatie
2. Pitch bevat alles wat er in principe in moet
3. Pitch bevat alleen algemeen begrijpelijke taal
4. Pitch bevat geen vakjargon
5. Pitch bevat geen afkortingen
6. Pitch bevat geen twijfelwoorden als misschien, wellicht, eventueel etc.
7. Er zijn geen zinnen van meer dan tien woorden
8. De pitch is vriendelijk en beleefd opgesteld
9. Pitch mag enthousiast en sprankelend zijn en gebracht worden
10. Voorkom saai, ingestudeerd standaardverhaal
11. Pitch is toegespitst op wat we kunnen bieden
12. Pitch schept geen verwachtingen die je niet kunt waarmaken
13. Eindig met een vraag naar de tegenpartij.
Verdere stappen met uw pitch
Meer over online promotie
bedrijfstips
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing