Contextual advertising
Onder contextual advertising verstaan we een manier om advertenties op websites te presenteren die afhankelijk is van de inhoud van die webpagina en die in het algemeen met speciale software tijdens het laden van de webpagina worden geselecteerd.
Een bekend voorbeeld van Contextual advertising zijn de Google Adsense advertenties. Of dit soort advertenties voldoen is wisselend. Een kunstenaarssite met artikelen over kunstenaars die constant volstaat met advertenties met huisschilders die een offerte aanbieden wekt minimaal hilariteit maar vaak ook een flinke hoeveelheid irritatie op. En als we iets niet kunnen gebruiken op onze websites dan zijn het wel geïrriteerde klanten, nietwaar?
Daarom is het maar de vraag of Contextual advertising wel altijd zo'n goede oplossing voor een website is om geld mee te verdienen. Er bestaan volop technieken waarbij we zelf aan kunnen geven wat we voor advertenties willen. En als dat gekke effecten voorkomt dan kan dat een goede keuze zijn. Want vreemde advertenties zijn voor alle partijen zinloos. Er zal nooit op geklikt worden en de de kans dat u er ooit een paar centen mee verdient is dus wel te verwaarlozen.
Er zijn simpeler technieken dan deze dynamische contextual advertising waarbij de inhoud wordt vastgesteld aan de hand van een mee te geven trefwoord en deze techniek voldoet vaak beter.
Zoek eens in Google en u zult er versteld van staan hoeveel alternatieven er zijn om mee te adverteren.
Verdere stappen na Contextual advertising
Meer over online promotie
meer over adverteren en advertentiemodellen
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing