Cross-selling met een nieuwsbrief van anderen
Cross-selling is een vorm van reclame maken door mee te liften op andere producten. Die kunnen van uzelf zijn maar natuurlijk ook van een ander. Bijvoorbeeld door te adverteren in andermans nieuwsbrief.
Wat zijn de mogelijkheden van cross-selling
Het principe achter cross-selling met een publicatie van een ander is simpel. De andere partij neemt een advertentie van u op. U neemt een advertentie van de andere partij op.
Het is bij deze vorm van cross-selling aan te raden om enigszins in dezelfde beroepsgroep te blijven.Of het moet gaan om bedrijven die sterk aan elkaar gerelateerd zijn. Meestal wordt uitgegaan van dezelfde beroepsgroep en een één op één benadering. Dit is echter niet in alle gevallen mogelijk.
Bijvoorbeeld als binnen de beroepsgroep de aantallen lezers van de nieuwsbrief te ver uiteen liggen. Tenslotte heeft niet elke publicatie hetzelfde aantal inschrijvers. Dan is er wat cijferwerk noodzakelijk. Stel dat de oplage van uw publicatie twee maal zo groot is. Dan is het logisch dat uw advertentie twee keer zo vaak geplaatst wordt. Het effect van het verschil in oplage is dan te niet gedaan.
Deze vorm van cross-selling heeft het grote voordeel dat we in het algemeen met gesloten beurzen kunnen werken. En dat voordeel heeft u niet alleen maar ook de andere partij. Dat maakt onderhandelingen over deze vorm van reclame meestal niet al te ingewikkeld en dus kan het interessant zijn om het een keer een kans te geven.
En wat nu verder?
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaLU wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing