De landingpagina aanpak levert een unieke krachtige manier om voordeel uit verschillende marketingtechnieken te combineren. We gaan in dit artikel kijken naar meerdere van deze stromen en hoe u die optimaal in kunt zetten.
Er zijn verschillende varianten
Laten we eens begin met de landingpagina zelf: Die is van groot belang want alle webverkeer wordt verzonden naar deze landingpagina. Op dat punt kunnen bezoekers kiezen uit de mogelijkheden die u hen biedt. Veel marketeers geven aan dat uw landingpagina altijd een optin formulier moet zijn. Anderen geven aan dat het gewoon een verkooppagina moet zijn.
Urgentie is wel van belang
Wat wel belangrijk is, is dat u een zeker gevoel van urgentie geeft. Bijvoorbeeld door tijdelijk iets cadeau te doen of er iets anders in aan te brengen dat vervalt als men te lang wacht met iets te doen. En de landingspagina is er tenslotte voor om iemand in actie te krijgen.
Mogelijkheden van een dank-u-wel pagina
Als men zich heeft ingeschreven kunt u doorspringen naar een dank-u pagina of naar een andere website die verder gaat na de landingspagina. Het kan interessant zijn voor sommige bedrijven om hier nog een upsell mogelijkheid te bieden. Ook kunt u er adverenties, eflappen en dergelijke in opnemen. Maak wel duidelijk dat dit iets eenmaligs is wat ze nooit meer zullen zien. Iets wat in de praktijk meestal ontdoken kan worden door een bookmark van de betreffende pagina maar dat vertellen we er nu maar even niet bij.
Vergeet de optin melding niet
Heeft men ingeschreven op uw mailinglijst dan stuur u een optinmelding terug met de boodschap erbij dat men na die optin een eventueel kado ontvangt. Als u nog niet gevraagd heeft of men op de mailinglijst wil komen dan kan dat altijd nog op deze eventuele dank-u-wel pagina.
Email staat bekend als rendabel
U hebt nu de sleutel in handen van de deur naar een hele nieuwe manier van communiceren met de leden van uw mailinglijst. Email staat toch bekend als de meest rendabele techniek als we het over internetmarketing hebben.
U krijgt verschillende nieuwe mogelijkheden
Meestal willen we mensen er met een serie mails van iets overtuigen. Maar elke mail een nieuwe aanbieding voor een ander product sturen kan natuurlijk ook. Het is een beetje afhankelijk van het doel dat u voor ogen heeft.