De "Voor en tegens" van PPC marketing
Zoals aan alles in het bestaan kleven aan Pay Per Click marketing ook voordelen en nadelen. We zetten in dit artikeltje beiden even op een rij zodat u zelf kunt beoordelen of deze manier van reclame maken iets voor u is.
Wat verstaan we hier onder PPC advertising en wat kan het betekenen voor uw buiness? We weten allemaal dat adverteren een relatieve dure bezigheid is zeker als we praten over media met een hoge impact zoals televisie en internet. Tegelijkertijd proberen we advertenties zoveel mogelijk direct voor een bepaalde doelgroep te maken en deze zo nauwkeurig mogelijk te richten, al was het maar om te zorgen dat onze dure advertenties goed terecht komen.
Omdat de meeste mensen toch eerst via een zoekmachine op zoek gaan naar de informatie die ze willen hebben is adverteren via deze zoekmachines een logische keuze. Bij elke zoekopdracht naar een door ons opgegeven trefwoord wordt onze advertentie weergegeven. En klikt er dan iemand op om naar onze website te gaan dan betalen we een bedragje aan de eigenaar van de zoekmachine. De plaats van onze advertentie wordt bepaald middels een soort van veilingsysteem. Hoe meer u biedt, hoe hoger u komt. Dat is de kern van Pay per Click of zoals het meestal wordt aangeduid: PPCmarketing.
Voordelen
Het is niet nodig om een genie op het gebied van computers en technologie te zijn. Als we eenmalig ruimte op onze webpagina hebben gereserveerd dan loopt de rest vanzelf.
Je ziet al na enkele dagen resultaat terwijl dat via normale zoekmachines wel enkele maanden kan duren.
Je hoeft je geen zorgen te maken over een website die aan allerlei regels moet voldoen om maar gevonden te worden.
Scoor je niet op de bovenste plaats? Als er niemand klikt betaal je ook niets. Dus geen risico op een dure advertentiecampagne die geen enkel resultaat biedt.
Vrijwel elke zoekmachine biedt deze mogelijkheden. Kijk welke qua tarieven het beste bij u past.
Werkt met elk trefwoord dat u maar gekozen hebt.
Het is heel geschikt voor het testen van advertenties, koppen, slogans en dergelijke.
Maar als gezegd zijn er ook nadelen aan. Om er eens een paar te noemen:
nadelen:
Soms moet u maandelijks een vast bedrag betalen aan de zoekmachine die u gekozen heeft.
Het risico van misbruik van advertentie door grappenmakers die u op kosten willen jagen of die op de eigen advertentie gaan klikken om inkomsten te krijgen. Dat is weliswaar streng verboden maar niet altijd even gemakkelijk te controleren.
Het is een vorm van adverteren die vooral bedoeld is voor korte perioden. Voor langere perioden zijn andere technieken beter geschikt.
Op de lange duur kan Pay per click een dure grap blijken in vergelijking tot andere advertentietechnieken.
Kortom, PPC biedt zeker interessante mogelijkheden. Of het voor uw bedrijf de juiste manier van adverteren is kunt u uiteraard het beste zelf beoordelen.
Verdere stappen na De "Voor en tegens" van PPC marketing
Meer over online promotie
meer over adverteren en advertentiemodellen
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing