Direct Marketing
We spreken van direct marketing bij een vorm van reclame maken waarbij men zich direct tot de klanten richt. Dat kan per post, per fax en ook per email.
Zelfs telefonische verkoop wordt er wel onder gerekend. Bij email kan het de nodige problemen geven omdat mail waar niet om gevraagd is als spam wordt beschouwd.
De afzender kan zelfs een forse boete krijgen als hij in herhaling vervalt.
Overigens is elke marketeer er wel van overtuigd dat direct marketing heel lastig is. Velen beschouwen een response (het aantal reacties op het aantal verstuurde boodschappen) van 1 tot 2% al als een heel goed resultaat.
Door de grote massaliteit die dan natuurlijk nodig is, is het versturen van direct mail van weinig efficiënt en zeer duur.
In de internetwereld wordt het dan ook nauwelijks gebruikt.
Verdere stappen
Meer over online promotieMeer algemene marketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing