Drie technieken om snel een artikel te produceren
Geef het maar toe, of u nu een professioneel schrijver bent of uzelf als een amateur beschouwt, we kijken in het begin allemaal tegen een blanco scherm of een vel wit papier aan. Maar er is een oplossing voor waardoor u veel efficenter gaat schrijven en ook snel artikelen kunt produceren. Wat dan hopelijk een golf van nieuwe inschrijvers en klanten op gaat leveren.
Zo krijgt u iets op dat blanke scherm of stuk papier:
1. Schrijf eerst de voornaamste acties in uw artikel op.
Die super kopregel en die geweldige eerste paragraaf komt straks wel. Niemand leest een artikel dat geen waarde voor hem heeft en dat zijn interesse niet gewekt heeft. Dus we beginnen met de termen die de interesse moeten wekken en vasthouden. Belangrijk is dat uw artikel op de één of ander manier het leven van uw lezer aangenamer moet maken. Dus als we een artikel maken dat op loodgieters is gericht, schrijf dan iets over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van het waterdicht koppelen van leidingen, hoe je een effectieve isolatie voor de winter maakt etc. Maar dingen die het leven van de loodgieter veraangenamen.
2. Bewaar het beste van het artikel tot het einde.
Als iemand uw artikel gelezen heeft dan moet er iets van blijven hangen. Dat lukt het beste als deze belangrijke tekst ergens aan het einde van uw artikel staat. Die laatste regels moeten tot uiting brengen dat u uw vak verstaat. Probeer bij voorkeur de lezer iets mee te geven dat hij direct kan gaan doen als hij uw artikel gelezen heeft. Hij/zijn moet direct tot actie over kunnen gaan en die actie moet een prettig gevoel geven. Het resultaat moet zijn dat uw naam onthouden wordt en dat men ook andere artikelen van u zal willen gaan lezen.
3. Wees opgetogen over de voordelen die u aandraagt.
Want als u al niet opgetogen bent, wie dan wel? Als u een stuk van het artikel klaar hebt en aan uw geloofwaardigheid gewerkt hebt dan wordt het nu tijd om de eetlust voor al deze informatie nog wat op te voeren. Omdat u de voordelen al opgeschreven hebt is het nu niet moeilijk meer om er de geloofwaardigheid op te voeren. U gelooft er immers zelf al in? En daarom is het nu de beste tijd om uw artikel van een eerste paragraaf en het einde van het stuk te gaan voorzien. Zo langzaam aan begint uw artikel compleet te worden. En omdat u de informatie zelf ook op een rijtje hebt is het maken van die super kopregel ook een stuk gemakkelijker geworden.
Vergeet natuurlijk niet uw naam, emailadres en dergelijk op te nemen in een resourcebox. En bedenk goed wat u wilt als volgende actie van uw lezer. Moet hij zich in gaan schrijven op een nieuwsbrief? Moet hij iets gaan kopen? Of is het voorlopig voldoende als hij uw website bezoekt? Gebruik dat bij de tekst van uw resourcebox. En het is natuurlijk niet verkeerd om een goede resourcebox voor alle hiervoor genoemde doeleinden op de plank te hebben liggen zodat u deze direct over kunt nemen.
Verdere stappen na drie technieken om snel een artikel te produceren
Meer over online promotieMeer over artikelmarketing
Artikeldirectory eFiliaal
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing