Duplicate Content
De term duplicate content duikt veelvuldig op in discussies op internet. Er wordt mee bedoeld dat een webpagina of een artikel nagenoeg gelijk is aan een ander artikel.
Het opnemen van content die niet origineel is zou leiden tot een lagere waardering in de resultaten van de zoekmachines. Hoe een zoekmachine 3 miljard constant veranderende webpagina's met elkaar zou moeten vergelijken is echter een vraag die niemand kan beantwoorden.
Net zo min als bij hoeveel woorden het een rol gaat spelen. Bepaalde woordencombinaties komen enorm veel voor. Is dat duplicate content?
Waarschijnlijk niet. Maar een heel artikel is het kennelijk wel.
Waar ligt de grens in dit grijze gebied? Het vermoeden bestaat daarom dat het wel een rol speelt op de website zelf, iets wat gemakkelijker te controleren is maar dat het buiten de site nauwelijks een rol speelt, simpelweg omdat controle eigenlijk technisch onmogelijk is. Zolang er geen echte duidelijkheid is, als die er ooit al komt, is het wel verstandig om duplicate content op de site zelf te vermijden.Verdere stappen na duplicate content
Meer over online promotieMeer over artikelmarketing
Artikeldirectory eFiliaal
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing