Een succesvol plan voor artikelmarketing
U wilt starten met artikelmarketing maar u weet niet goed waar u moet beginnen. In dat geval hebt u een goed plan nodig. Want artikelmarketing is één van de beste manieren om online elke website te promoten en een dergelijk plan helpt u om de juiste stappen in de juiste volgorde te nemen.
Zoals met alles is enig volhouden noodzakelijk om uiteindelijk te slagen als u online geld wilt verdienen. Veel mensen beginnen enthousiast maar slagen uiteindelijk niet omdat ze uiteindelijk niet afmaken waar ze aan begonnen zijn. Ze starten wel ergens mee maar ergens onderweg trekt iets anders de aandacht waar ze dan mee verder gaan.
Dit gebeurt vaak omdat ze stuiten op de hype van één of ander nieuw product dat enorme inkomstem belooft zolangs ze maar iets kopen van de aanbieder en zijn instructies volgen. En dus beginnen ze opnieuw. Maar zelfs als deze nieuwe methode zou werken dan worden ze al weer afgeleid door iets nieuws.
Als gezegd, het schrijven van artikelen is een uitstekende manier om verkeer op uw site te krijgen en links vanuit die artikelen te krijgen als ze elders geplaatst worden. Maar verkeer trekken is een tijdrovend proces en veel mensen haken af voordat het proces een kans heeft gehad. Tijdgebrek in combinatie met frustratie zijn de voornaamste redenen. Daarom is het belangrijk om te weten wat werkt zodat u uw werk op de meest profijtelijke manier in kunt richten. Een goede aanzet daartoe is een artikelmarketing plan. En wel hierom:
Belangrijk is om eerst een artikeldirectory te zoeken waar u uw artikelen kunt plaatsen. Zij kunnen u overzichten verstrekken van welke artikelen het meest gelezen worden en dergelijke. Dat geeft u aan waar vraag naar is.
Een volgende stap is een inventarisatie van uw tijd. Noteer een tijdje hoe lang u over een artikel doet. Daar is een gemiddelde tijd uit te halen. Kijk dan hoeveel tijd u per dag of per week heeft om artikelen te maken. Één artikel per dag is heel mooi maar als u minder tijd te besteden heeft dan is drie of vier artikelen per maand ook heel acceptabel.
En dan moet u natuurlijk weten welke websites u wilt gaan promoten. Een logische start is de meest winstgevende site die u heeft en concentreer u daarbij in het begin op één of twee websites. Mocht u geen cijfers hebben, doe dan een beredeneerde gok.
Stuur de artikelen bij voorkeur naar verschillende directories, liefst met wat onderlinge wijzingen zodat ze per directory uniek zijn.
Na een stuk of 20 artikelen zou u wat resultaat moeten kunnen zien. Het aantal bezoekers zou in uw sitestatistieken omhoog moeten gaan. Met een beetje geluk krijgt u zelfs wat (meer) omzet. Nu u een beetje weet wat werkt kunt u uw plan daarop aan gaan passen.
Hebt u nog geen omzet? Denk er eens over na wat de oorzaak kan zijn. Worden uw artikelen wel bekeken? Zo niet, dan ligt het probleem kennelijk bij uw titels die wat meer aandacht moeten gaan trekken. Of het ligt aan de trefwoorden waar u zich op richt, die teveel competitie kennen.
Als de artikelen wel gelezen worden maar u hebt een erg lage "click through rate" (=het percentage mensen dat daadwerkelijk op uw links klikt) dan is het artikel onvoldoende leesbaar of de resourcebox is niet goed. Neem daarom in uw marketingplan op dat u uw schrijven gaat verbeteren of dat u meer tijd gaat besteden aan studie, bijvoorbeeld het schrijven van een goede resourcebox.
Als u uiteindelijk wel klikken naar uw website krijgt maar u krijgt geen verkopen dan ligt het probleem bij uw websitelayout of bij het product dat u probeert te verkopen. Stel uw site bij totdat het beter verkoopt of stap over op een andere site die wat beter verkoopt.
Het is een goed idee om een spreadsheet bij te houden zodat u exact weet hoeveel artikelen u geschreven hebt en verstuurd naar artikeldirectories en voor welke sites deze bedoeld waren. Hiermee kunt u uw schrifwerk zo optimaliseren dat u het hoogste rendement voor uw werk krijgt. Ook kunt u er een planning uit maken zodat u precies weet wanneer u weer een artikel voor welke site moet schrijven.
Verdere stappen na een succesvol plan voor artikelmarketing
Meer over online promotieMeer over artikelmarketing
Artikeldirectory eFiliaal
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing