email-etiquette. 2. Gebruik To,cc en bcc
Denk altijd goed na over gebruik van de TO-, CC- en BCC-velden. Zet in principe slechts één e-mailadres in het TO-veld; deze persoon wordt geacht -indien nodig- op uw mail te reageren. De CC-adressen krijgen een kopietje (een Carbon Copy, u weet wel, van carbonpapier) van het bericht. Zij zijn in principe passieve lezers die ‘ter informatie’ een afschrift krijgen. Vergewis je ervan dat niet iedereen op kopieën van je correspondentie zit te wachten.
BCC-geadresseerden (Blind Carbon Copy) blijven voor de andere afzenders verborgen. Stuur je een email naar veel personen tegelijk die elkaar niet kennen, stuur het e-mailtje dan naar jezelf (ja, dat werkt gewoon) en zet de rest in het BCC-veld.
Een andere toepassing van het BCC-veld is het sturen van geheime afschriften naar een derde persoon. Goed gebruik voorkomt dat uw emailadressen over het gehele internet uitgestrooid gaan worden en later terugkomen in de vorm van enorme hoeveel heden spamberichten voor de onschuldige ontvanger.
Verdere stappen?
Meer over online promotie
Meer over Emailmarketing
Meer over email en etiquette
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing