email-etiquette. 4 kritiek.
Vermijd kritiek en vervelende mededelingen indien mogelijk. Afwijzingen en kritiek komen face-to-face of anders aan de telefoon beter over, omdat je met je middels je stemgeluid recht kunt praten wat krom is. Email is echter buitengewoon direct.
Gebruik je toch hier toch e-mail voor pas dan de zogenaamde hamburgermethode toe: laat de kritiek voorafgaan door een compliment en sluit ook af met een positieve noot. Zoals bij een hamburger het vlees tussen twee broodjes zit.
Zorg dat je toon in elk geval te allen tijde welwillend, vriendelijk en beleefd is. Humeurige sneren en vileine steken onder water, hoe aantrekkelijk soms ook, komen altijd veel harder aan dan je ze bedoelt en wanneer je ze met een lachend gezicht kunt zeggen.
Om geen problemen te krijgen is voorkomen dus beter dan genezen.
Verdere stappen?
Meer over online promotie
Meer over Emailmarketing
Meer over email en etiquette
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing