Het bord bij de voordeur
In de beginjaren van internet werd gepropageerd om zo veel mogelijk links op te nemen naar andere websites. Liefst op de startpagina (ofwel homepage) van de website.
Dit alles te maken met de "alles zullen we eerlijk delen" mentaliteit van de beginjaren van het internet. Als we bezoekers verloren omdat die via de links naar de buren of de concurrentie gingen dan was dat jammer voor ons en fijn voor de ander en we gingen er van uit dat er op die manier ook wel eens mensen op onze website terecht zouden komen.
Naarmate de techniek vorderde, het aantal sites groeide en de vindbaarheid van onze website steeds lastiger en kostbaarder werd kwam men geleidelijk aan van deze tactiek terug.
Sommigen begonnen het te vergelijken met een gewone winkel. En waarom niet, de overeenkomsten zijn groot. Bij een winkel zet geen winkelier een bord neer om er op te wijzen dat er aan de overkant van de straat nog een concurrent van hem zit, laat staan dat hij deze ook nog min of meer aanbeveelt.
En dus begonnen de links van de homepage te verdwijnen en werden vervangen door een speciale "linkspagina". En ook deze linkspagina begint geleidelijk aan zeldzamer te worden. De oorspronkelijke gedachte van eerlijk delen is inmiddels verlaten en vervangen door. "dit is mijn bezoeker en dat zal die blijven ook!".
En omdat er zo weinig sites met links over blijven vinden we vooral speciale sites terug die alleen maar bedoeld zijn om zoveel mogelijk links te verzamelen.
Iets wat zoekmachines als Google weer niet zien zitten. Die willen echte links zien van echte websites. Hoe we dat kunnen bereiken gaan we in een ander artikel bekijken.
Verdere stappen?
Meer over online promotie
meer over linkbuilding
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing