Het geheim van de resource box
Laten we eens kijken naar de zogenaamde resource box en in hoeverre die op onze resultaten van invloed is. Want artikelmarketing kan zeer effectief zijn en veel geld binnenbrengen als u het regelmatig en op de juiste manier doet.
Maar als u het verkeerd doet kan het veel zinloze moeite en tijdsverspilling zijn. Zorg ervoor dat u beloond wordt voor een inspanningen door alle tips die u op dit weblog vindt.
Zoals bekend heeft artikelmarketing twee doelen: De ene is het verkrijgen van backlinks. Om dat doel te bereiken is er in een resourcebox een link nodig naar uw website. Volgens sommige goeroes is het nodig dat uw belangrijkste trefwoorden in de tekst van de link (de zg Anchor text) terug te vinden zijn. Als u bijvoorbeeld een site hebt over het poten van bloembollen dan moet uw link iets zijn als "bloembollen planten" "tips voor het planten van bloembollen".
Dit is prima, zolang het de lezers maar niet afschrikt om op de link te klikken. Want lezers zijn geneigd om te doen wat u ze zegt. En dat is klikken naar uw website en niet naar buiten gaan om bollen te poten.
Dit een "oproep tot actie" genoemd en het wordt bereikt door iets te zeggen als "klik hier om ons gratis rapport te downloaden over het planten van bloembollen". En u zorgt er voor dat "planten van bloembollen" het aanklikbare deel van de tekst is. Op die manier hebt u beide doeleinden gerealiseerd.
Maar houd altijd het tweede punt in de gaten. Hierom gaat het eigenlijk bij artikelmarketing. U wilt de mensen zover krijgen dat ze naar uw site toe komen om uw producten te kopen. Of in te schrijven op uw emaillijst, te klikken op uw advertenties of wat u hen ook maar wilt laten doen.
Met name de tekst "klik hier"is van belang. Dat is zo ingeroest bij de meeste mensen die regelmatig op internet zitten dat ze bijna automatisch gehoor aan deze "opdracht" geven. Al is het maar om te zien wat er gebeurt.
Daarnaast is het belangrijk dat de lezer van het artikel het gevoel krijgt door het volgen van de link bij iets heel belangrijks uit te komen dat grote waarde voor hem heeft en dat hij niet snel ergens anders zal gaan vinden.
We noemen dat het Unique Selling Point ofwel USP. Het is een dusdanig belangrijk begrip in de marketing dat u het in vrijwel elk boek over dit onderwerp uitgebreid behandeld zult vinden. Deze USP is dus niet alleen belangrijk voor het verkopen van uw product; Hij is belangrijk genoeg voor mensen om er uw website voor te bezoeken.
Dus het is niet genoeg om mensen iets te vertellen als "klik hier voor informatie over het planten van bloembollen" want er zijn genoeg plekken op internet waar ze iets over dit belangrijke onderwerp kunnen vinden. Al is het maar in alle advertenties over bloembollen die rond het artikel op zullen duiken als dit wordt afgebeeld bij een artikeldirectory.
U moet dus iets echt exclusiefs aanbieden dat uw bezoekers nergens anders kunnen vinden. In elk geval dienen ze die conclusie te trekken. Bijvoorbeeld een rapport dat alleen bij u verkrijgbaar is. Of bijvoorbeeld een instructievideo. Of zorg voor een unieke serie foto's in plaats van een video.
Natuurlijk gebruikt u uitsluitend foto's waar u toestemming voor hebt of niet behoeft te hebben. Maar goede foto's zijn belangrijk dus wees niet al te bang om een paar euro uit te geven voor een goede foto van een stockfotobureau.
Verdere stappen na het geheim van de resourcebox
Meer over online promotieMeer over artikelmarketing
Artikeldirectory eFiliaal
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing