eFiliaaL Nederland
Waarom? Hoe?
Regiomanager Winkeliers/Ondernemers Promotors Consumenten
Portefeuille
Regio Nederland eFiliaaL samengevat Achtergronden EFiliaaL nieuws Contact

Hoe ga je om met vragen bij een groot webinar

Antwoorden geven bij een groot webinar is lastig

Als u een groot webinar organiseert kan het een behoorlijke uitdaging zijn om alle vragen betantwoord te krijgen. De kans bestaat dat u geen gelegenheid hebt om alle vragen te beantwoorden. U kunt niet al uw tijd aan antwoorden besteden want u hebt u eenmaal een presentatie te geven. Maar andere kant wilt u uw publiek ook zoveel mogelijk ter wille zijn. Al was het maar om de kans te vergroten dat ze nog eens terug komen. Maar er zijn wel een paar mogelijkheden die u hiermee kunnen helpen.

Laat alleen de presentator spreken

In het algemeen zult u de enige zijn die kan spreken. Soms hebt u de gelegenheid om iemand het woord te geven maar dat vraagt wel dat de vrager alles perfect technisch op orde heeft en u mag er van uitgaan dat dit zelden of nooit het geval zal zijn. Tijdverlies en irritatie bij de andere deelnemers zijn het gevolg. Niet doen dus. Alleen de presentator heeft geluid.

Gebruik de chat of een alternatief

Een aantal platforms biedt een chatmogelijkheid aan en dat is een veel betere aanpak. Is dat er niet, laat dan een twitter of facebookchat meelopen. Eventueel whatsapp of sms naar een mobiele telefoon.

Zorg voor hulp

Zorg voor wat hulp. Laat een ander de vragen bij elkaar houden en bundelen. Let ook op dat vragen al niet eerder beantwoord zijn want het kan even duren voor een vraag aan de beurt is en dan kan die al bij een ander behandeld zijn. Ook kunnen de meer belangrijke vragen van de triviale vragen gescheiden worden. Ook dat scheelt veel tijd.

Beloon korte vragen

Laat de deelnemers korte vragen stellen. Een levensverhaal gevolgd door een vraag werkt niet. Die tijd kan beter besteed worden. Selecteer desnoods de vragen naar de lengte: Korte vragen komen eerst. Zo beloont u korte en compacte vragen

Zorg voor basisinformatie

Hou informatie beschikbaar waar alle basisinformatie te vinden is (website, ebook) en waar u naar kunt verwijzen. Dat geeft weer meer tijd voor dieper gaande vragen.

Geef ook een emailadres

Leg uit dat de tijd voor vragen beperkt is. Mensen met uitgebreide vragen die geen dringend antwoord nodig hebben moeten een emailadres krijgen waar ze hun vraag heen kunnen zenden. Stuur wel op zo kort mogelijke termijn een antwoord. Lang wachten is niet prettig voor de mensen en komt niet professioneel van uw kant over.

Zorg voor een moderator

Een moderator die helpt tijdens de presentatie kan bijzonder handig zijn. Kijk of u iemand kunt vinden. Het helpt echt.

Verdere stappen naar uw webinar


Meer over online promotie
meer over webinars
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing



Aanmelden

Deelnemers

  • Regiomanagement
  • Winkeliers / Ondernemers
  • Promotors
  • -
  • Consumenten

Achtergronden

  • Index
  • #blogrecent#

Lees meer...

  • EFiliaaL regioindeling
  • Aanmelden en toegang

© 2016 EFiliaaL