Hoe gebruik je weggevers op de juiste manier om een indrukwekkende emaillijst te bouwen
Waarom een mailinglijst
Als u het aantal lezers dat u trouw volgt wilt laten groeien dan is het belangrijk om aan al de technieken die u al bij uw marketing gebruikt een mailinglijst toe te voegen. Die maakt het mogelijk om emailadressen te verzamelen en dat betekent dan weer dat u gemakkelijk uw lezers kunt bereiken met nieuwe producten of aanbiedingen. Dit is een prima manier om koude potentiële klanten in warme potentiële klanten om te zetten. En dat is weer absoluut noodzakelijk als u van plan bent iets te gaan verkopen of een ander soort actie los te maken.
Het is wel een kleine hobbel dat is dat de mensen, in het algemeen gesproken, niet direct de neiging hebben om hun contactgegevens af te geven. Zij weten dat dit meestel betekent dat zij ladingen reclameboodschappen gaan ontvangen marketing boodschappen die meestal direct als spam gezien mogen worden. Dus hoe kunt u uw bezoekers overtuigen om van gedachten te veranderen? En hoe stelt u hen op hun gemak?
Wat is een geschikte weggever?
Een veel voorkomende aanpak van dit probleem is het aanbieden van een cadeau. Dat betekent in veel gevallen dat u één of andere gratis download aanbiedt in ruil voor het inschrijven op de mailinglijst . Maar het is ook hier wel van belang hoe u ermee omgaat.
Laten we eens als voorbeeld nemen dat u een fitness merk hebt en dat u probeert om emailadressen te verzamelen. Vaak zou u dat dan aanpakken door het aanbieden van een gratis 'rapport' of zelfs een gratis e-boek voor elke nieuwe persoon die inschrijft. Mensen houden van het krijgen van gratis dingen en als u vertelt hoe dit cadeautje hen kan helpen om gewicht te verliezen, met het opbouwen van spiermassa of je energiek er te laten voelen, en dat ook nog gratis en voor niets, dan ze zullen vaak besluiten dat het waard is om hun emailadres achter te laten.
Maar er is een probleem met deze op zich wel goed werkende strategie. En dat is dat deze een verkeerd soort inschrijver aan kan trekken – het soort inschrijver dat alleen uitkijkt naar gratis dingen en die geen helemaal interesse heeft om in de toekomst iets van u te kopen. Vaak acceptere de mensen het e-boek en lezen nooit meer een andere email van u! De kans is zelfs aanwezig dat ze direct na ontvangst uitschrijven.
Hoe trek je het goede soort inschrijver aan.
Het is aan u om te proberen dit soort inschrijvers buiten de deur te houden en alleen het goede soort inschrijver toe te laten. Maar hoe doet u dat?.
Één optie is om de emails zelf het cadeau te laten zijn. U dit doen kunt met een aantal voorbeelden, waaruit moet blijken hoe waardevol de informatie is die u verspreidt. Laat goed zien dat de informatie die u op deze manier aanbiedt aan de hoogste standaarden voldoet. Laat zien hoe uniek uw informatie is. Dat kan de mensen genoeg aanmoedigen om in te schrijven.
Een ander soortgelijke methode is om uw inschrijvers in een soort van loterij op te nemen waarbij wekelijks een prijs uitgeloofd wordt. Zeg erbij dat elke week de winnaar in de nieuwsbrief is terug te vinden. Ook dat geeft uw nieuwsbrief waarde en zo maakt u inderdaad een cadeau van de website zelf.
U kunt ook speciale aanbiedingen en discounts in uw emails opnemen. Op die manier weten de mensen in elk geval we tevoren dat u dingen via die nieuwsbrief of die email verkoopt dus dat kan in de toekomst in elk geval geen problemen opleveren.