Hoe je een artikel moet schrijven dat in 2017 SEO-vriendelijk is
Wat is een SEO-vriendelijk artikel?
Hoe ziet een SEO-vriendelijk artikel er in deze dagen eigenlijk uit? Stel die vraag aan 100 mensen en u krijgt waarschijnlijk 100 verschillende antwoorden. Het probleem is dat veel marketing 'experts' zijn nog steeds vastzitten in het verleden als het om de beste strategie voor het krijgen een plaats in de top van de Google zoekresultaten gaat. Gaat u er op in dan levert dat veel content van een geringe kwaliteit op en het kost u een zee van tijd.
De beste manier om een artikel SEO-vriendelijk te maken is eigenlijk best eenvoudig dus lees rustig door en laten we ons eens gaan verdiepen in het meest noodzakelijke dat u moet weten.
Lever waarde
Om te begrijpen hoe je het beste een SEO-vriendelijk artikel moet schrijven dan betaalt het terug om een beetje gevoel voor de werking van Google te krijgen. We moeten weten wat Google uiteindelijk zal proberen te bereiken. Het antwoord op die vraag is heel eenvoudig. Google wil het de gebruikers naar de zin maken door het te verbinden met content van zeer hoge kwaliteit en zo relevant als maar mogelijk is.
Dus elk geschikt signaal dat u naar Google kunt verzenden om te laten zien dat uw content relevant en van hoge kwaliteit is zal uiteindelijk uw plaats in de zoekresultaten verbeteren. Maar hoe doet u dat? Hoe geeft u die signalen?
Één voorbeeld is het opnemen van links naar andere sites, liefst met bruikbare hulpbronnen, die relevant voor de content van uw website zijn. Dit laat Google zien dat u geïnteresseerd bent in het leveren van zoveel informatie als maar mogelijk is voor uw lezers. Het brengt u ook op het niveau van hoge kwaliteit websites en het levert informatie die de claims die u doet op uw website, bevestigt. Dit suggereert minimaal dat u accuraat probeert te zijn.
Maar het is nu niet direct de bedoeling dat u twee links naar buiten in elk artikel aan gaat brengen. Daarmee gaat u een vast patroon in uw artikelen inbouwen en dat is het slechtste dat u nu kunt doen. Zodra het er uit gaat zien als een vorm van manipulatie dan kunt u er problemen mee verwachten, Dus gebruik links als dat duidelijk iets toevoegt en de link relevant is.
Dit is ook de reden dat Google het leuk vindt om langere stukken content te zien. Denk aan tekst van om en nabij 800 woorden. Terwijl de rapporten over dit onderwerp nogal verschillen wordt er over het algemeen gedacht dat de ideale content lengte voor seo bij benadering 1,800 woorden is. En dat verbetert uw kansen om uw artikel als nieuws behandeld te zien.
Trefwoorden
Het is pijnlijk om te zien, maar een paar seo bedrijven denken nog steeds dat een goed seo artikel steeds dezelfde trefwoorden steeds maar opnieuw herhaalt. Wat het lezen van een dergelijk artikel niet echt prettig maakt. Dit is een prima manier om Google uw werk als spam te laten beschouwen. En is het niet door Google dan wel door uw lezers die ook nooit meer terugkomen.
In plaats daarvan moet u trefwoorden spaarzaam gebruiken. Een keyworddensity van om en nabij 1-2% wordt aanbevolen maar alleen als deze ter zake doende is en als het past in de content. Dit is ook een reden om langere stukken content te schrijven omdat dit de mogelijkheid geeft om een trefwoord vaker te gebruiken en allerlei varianten en synoniemen op te nemen.
Het is namelijk ook van belang dat u synoniemen gebruikt. Google herkent deze namelijk en dat is zeer van belang. En het maakt uw teksten veel leesbaarder. Dus schrijf uw content rond het onderwerp maar wees beslist niet bang voor een beetje variantie. Raadpleeg één van de vele websites met synoniemen, bijvoorbeeld http://synoniemen.net om u met nieuwe varianten te helpen. Verwacht mag worden dat dit in de toekomst een steeds grotere rol zal gaan spelen.