Hoe je een landingpagina schrijft die zorgt voor klanten
Het belang van een goede landingpagina
De meeste mensen hebben geen idee hoe je een landingpagina moet schrijven met een goede conversie, ofwel een landingpagina die zorgt voor klanten. In plaats daarvan, graaien ze elementen bij elkaar die ze eerder hebben gezien gebruiken landingpagina's van anderen. Alleen heeft deze landingspagina een ander doel...En heeft het dus niet veel zin om de elementen van die andere pagina te kopiëren, hoe succesvol die misschien ook was.
Investeer in een copywriter
Een voornaam probleem van elke pagina is het schrijven van de verkooptekst. En dat is prima. Niet iedereen is van huis uit een uitstekende schrijver, laat staan een goede copywriter. Maar als iemand die een product wil verkopen of die wil proberen om een mailinglijst op te bouwen , is het van groot belang dat u weet wat u uw sterke kanten en zwakten zijn. En dat u ofwel de tijd voor neemt om ze te overwinnen of u huurt iemand anders in om het voor u te regelen.
Copywriting is belangrijk
Met copywriting, om maar een voorbeeld te noemen, is het van belang om een mix van aansprekende verkooppunten te gebruiken met krachtige psychologische triggers er in verwerkt. De meeste mensen die een verkooptekst opstellen missen enkele van deze elementen.
Geef aan wat u doet
Om maar een voorbeeld te noemen, zij gaan zich concentreren op het opbouwen van een soort hype en gaan niet daadwerkelijk uitleggen welke oplossing ze eigenlijk leveren. En waarom en aan wie ze het leveren. Als ik geen een specifiek probleem heb dat uw product oplost, waarom zou ik het dan kopen? De meeste mensen doen dat in elk geval niet.
Zorg voor psychologische triggers
En als het goed verdelen van de psychologische triggers, zoals "die wetenschappelijk bewezen zijn"," "gegarandeerd," en "schokkend" niet goed is uitgevoerd dan zal niemand de neiging hebben om door te gaan met lezen. De voordelen die naar voren worden gebracht hebben een te lage of hooguit een gemiddelde waarde. Niet de moeite waard, dus.
Zorg voor samenhang en richting
In aanvulling op deze problemen hebben verkooppagina's vaak een gebrek aan samenhang en een duidelijke richting. De verkooptekst ziet er amateuristisch uit en werkt er niet aan om geleidelijk aan de bezwaren van de verkopers weg te halen. Waarna het moet eindigen in een verkoopactie die de bezoeker doet kopen of inschrijven, wat de bedoeling was.
Zonder call to actions gebeurt er niets
Daar komt dan nog bij dat al er geen zogenaamde call-to-actions zijn (oproepen om daadwerkelijk iets te doen), een potentiële bezoeker zich waarschijnlijk nooit geroepen voelt om iets te doen. Laat staan de creditcard te pakken en te kopen.
Zorg voor een gevoel van urgentie
In aanvulling op het zorgvuldig schrijven van uw verkoopteksten zijn er nog andere zaken van belang als u een goed converterende landingspagina wilt schrijven. Zo is een gevoel van urgentie opbouwen beslist van belang.
Pas op voor uw geloofwaardigheid
Dat betekent natuurlijk niet dat u nep deadlines op moet gaan nemen die u constant moet aanpassen. Dat waarschijnlijk de beste garantie die er is voor een compleet verlies van uw geloofwaardigheid. En dat ook nog in de kortst mogelijke tijd.
Nee, het is beter om bij het maken van de opzet van uw verkooptekst ervoor te zorgen dat er steeds voor een soort van druk wordt gezorgd. En dat doet u door regelmatig een goede call-to-action te formuleren en op te nemen.
fly-ins of pop-ups
Een mogelijkheid is het gebruik van fly-ins of pop-ups om voor meer urgentie te zorgen. We zien ook wel tellers die aangeven dat u nog vijf minuten hebt om te reageren. Meestal staat die er nog als u een uur later terugkomt, dus ook dat is niet erg geloofwaardig. Wel kunt u aangeven dat die popup eenmalig is, wat een webontwerper inderdaad kan regelen.
Veel of weinig tekst
Er zijn dus verschillende tactieken bij het maken van een squeeze pagina. U kunt een lang verhaal schrijven met heel veel triggers voor de bezoeker en u kunt volstaan met een kopregel en een puntsgewijze opsomming van de voordelen. Het is slecht te zeggen waar u de meeste response op krijgt. Alleen het uitvoeren van testen om te zien wat de meeste respons geeft zal hier antwoord op geven
Mogelijk problemen
Bij iets wat volledig gratis en risicoloos is zult u waarschijnlijk niet veel weerstand ondervinden, tenzij de bezoeker
Deze beide problemen zijn betrekkelijk eenvoudig te overwinnen. In uw kopregel(s) moet u direct de voordelen opsommen. Uiteraard voorzien van de nodige psychologische triggers.
In de eerste paragraaf van de verkooptekst, geeft u hen een dwingende reden om er nu aan deel te nemen. Bijvoorbeeld (de prijs die mogelijk omhoog gaat, het voordeel als u de eerste tussen uw concurrenten bent die deelneemt etc)
Verdere stappen?
Meer over online promotie
meer over landingspaginas
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing