Hoe maak je artikelen die de mensen daadwerkelijk zullen lezen
Waarom leest men niet?
Als u eerst beginnen het schrijven en onderhouden van een weblog dan kan het een zeer pijnlijke ervaring zijn dat u veel tijd en inspanning in uw blogposts en artikelen steekt en dan te ontdekken dat niemand ze werkelijk leest. U kunt zelf vinden dat u geweldige artikelen schrijft maar tenzij u al toegewijde lezers hebt is er een goede kans dat slechts een paar mensen uw artikelen zullen lezen.
Maar als er voor wilt zorgen dat mensen uw artikel beginnen te lezen zo snel dat maar mogelijk is dan bereikt u dat niet met het plaatsen van steeds maar hetzelfde oude materiaal. Het is noodzakelijk dat u goed nadenkt over het type content dat de mensen daadwerkelijk willen lezen en het soort content dat de aandacht lang genoeg vast zal houden om een goede indruk te maken.
Laten we eens gaan kijken hoe u dat gaat doen, te beginnen met een belangrijk onderdeel, namelijk de titel.
De titel
Het eerste dat u zal helpen u om meer lezers te krijgen is de titel. Natuurlijk, als uw titel niet interessant is dan zijn de mensen niet gemotiveerd om op uw link te klikken of zelfs maar verder dan de eerste regel te lezen.
Dit is iets dat websites zoals buzzfeed maar al te goed weten. En dit is ook wat heeft gezorgd heeft voor de opkomst van 'clickbait'. Het van belang clickbait niet zelf te gaan produceren want dat voegt geen enkele waarde toe, maar u kunt wel veel leren van de manier waarop dit soort websites hun titels vorm geven. Probeer om uw artikelen op te laten vallen door het schrijven over iets dat de mensen niet al duizend keer eerder hebben gelezen. Of geeft er tenminste een nieuwe draai aan. Probeer er wat emotie in te krijgen en voed de nieuwsgierigheid die de meeste mensen nu eenmaal eigen is.
De beste manier om artikelen te schrijven is natuurlijk om een onderwerp te pakken dat nog geen honderd keer in uw niche behandeld is door andere weblogs. Want u bent natuurlijk niet de enige. De belangrijkste vraag in dit verband is dan ook altijd: Zou u het zelf lezen?. Zo niet, dan is herschrijven het enige wat er op zit.
De presentatie
Presentatie is vooral belangrijk als het er op aankomt om de mensen aan het lezen van uw content te krijgen. Er wordt vaak niet veel aandacht aan besteed maar als u een duidelijk lettertype gebruikt, netjes koppen en tussenkoppen invoegt en uw teksten van één of meer afbeeldingen voorziet dan zult u zien dat de waardering van uw bezoekers direct flink omhoog gaat. Niemand vindt het leuk om direct met een massief blok tekst geconfronteerd te worden. De kans dat ze het direct voor gezien houden en uw site de rug toekeren is behoorlijk groot.
Vertel een verhaal
Er wordt wel gezegd dat een verhaal een soort SEO voor de hersenen is. Dit is zit een grote kern van waarheid in. Mensen houden van het luisteren naar verhalen. Zij horen graag hoe de technieken die u aanbeveelt u voorheen geholpen hebben. Ze willen weten hoe u in 2000 plotseling ontdekte hoe internetmarketing gebruikt kon worden om de omzet van een bedrijf omhoog te stuwen. Het menselijke brein zit nu eenmaal zo in elkaar dat verhalen gemakkelijk worden opgeslagen. En u heeft de kans om uw teksten te voorzien van drama, cliffhangers en emotie. Allemaal dingen die aanzetten tot verder lezen.
Dus bent u op zoek naar de juiste content? Of voelt wat u onder handen hebt een beetje duf en droog aan? Denk dan goed na hoe u met deze tips meer van uw verhaal (want dat moet het worden) kunt maken.