Inbound marketing
Wat is het
Inbound marketing is een term die je tegenwoordig nogal eens tegenkomt. Kenmerkend is dat een mogelijke klant jou moet vinden en benaderen. Hij wordt dus niet actief benaderd, bijvoorbeeld door hem op te bellen.
De klant neemt initiatief
De potentiële klant wordt op het idee gebracht om contact op te nemen middels contentmarketing, waarbij hij wordt geholpen met een probleem, middels een weblog waar hij informatie heeft gevonden, via de resultaten van zoekmachines en dergelijke.Proces is vaak simpeler
Omdat de content vaak al geschreven is met een bepaald soort klanten in het achterhoofd zijn de leads vaak van hoge kwaliteit omdat ze goed passen in de doelgroep. De stappen van het opbouwen van vertrouwen etc. zullen dan ook meestal een stuk gemakkelijker gaan dan dat bedrijven die gebruik maakten van de tegenhanger outbound marketing gewend waren.
Nadeel inbound marketing
Een nadeel van inboundmarketing is wel dat het een tijdje kan duren voordat het proces van werving van leads echt goed op gang komt. Ook fouten in het proces zijn lastiger te vinden door een moeilijker terugkoppeling dan bij een face-to-face contact.
Verdere stappen met Inbound marketing
Meer over online promotieMeer internetmarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing