Een introductie in de wereld van de landingpagina's
Kennis van landingpagina's is van belang
Voordat u een poging gaat doen om een succesvolle mailinglijst te bouwen of om een krachtige verkooptekst te gaan schrijven zult u moeten beginnen met een diepgravende introductie in de wereld van de landingpagina's. In een sterke tegenstelling tot de algemene homepages van de meeste websites richten landingpagina's zich specifiek op het opvangen van potentiële inschrijvers voor een emailcampagne zoals een nieuwsbrief of voor het verkopen van een specifiek product. En de bezoekers krijgen geen optie om iets anders te doen dan dat. En dat ligt bij uw homepage met zijn vele mogelijkheden om verder te gaan wel anders, nietwaar? Een goede landingspagina is daarom behoorlijk effectief.
Verschil met varianten als de squeezepage
Andere woorden die vaak gebruikt worden in plaats van landingpagina zijn "squeeze pagina" en "lead capture pagina". Toch zijn er wel subtiele verschillen. Een squeeze pagina is een pagina ontworpen om email adressen (en soms wat meer gegevens zoals een naam) te krijgen. Normaal gesproken is een squeeze pagina dan ook een kleiner model landingpagina met een directe optinlink. Die vinden we op de landingpagina ook wel maar dan is deze minder nadrukkelijk aanwezig.
Landingspagina is superieur aan uw homepage
Dus wat van belang is om iets te leren bij een introductie naar landingpagina's is eigenlijk dat alle succesvolle internetmarketeers hier wel een variant van gebruiken. Wilt u iets op internet gaan gebruiken dan ontkomt u er eigenlijk niet echt aan. Want u kunt dan niet volledig vertrouwen op een opt-in formuliertje ergens aan de zijkant van uw pagina. Dat is ook logisch want deze niet-gerichte pagina's doen geen enkele moeite om iemand tot inschrijven op een nieuwsbrief te bewegen. Een call-to-action ontbreekt volkomen, zoals dat dan heet.
Elke landingpagina is anders
Een ander belangrijk punt is dat u er niet van uit mag gaan dat elke landingpagina die u nodig hebt hetzelfde doet. En dat deze op dezelfde mensen gericht is. Of zelfs om bezoek van dezelfde advertenties op te vangen. Ga er maar van uit dat u voor elke combinatie van marketingkanaal -- product -- bezoeker een eigen landingspagina nodig hebt. En elke van deze landingspagina's heeft maar één doel. En dat is van de bezoeker een koper dan wel een inschrijver maken.
Elke landingpagina heeft vergelijkbare componenten
Op elke landingpagina vinden we in elk geval de volgende delen: Een opt-in form of een aankoopbutton, een korte of lange introductie van het product, een afbeelding van de eigenaar, de handtekening van de lijst eigenaar en een call to action.De beste landingpagina vinden we met testen
Het is lastig om uit te zoeken welke vorm van uw landingpagina het werk het beste zal doen. In het algemeen lukt dat alleen door te testen. Zo is het vrij onvoorspelbaar of uw publiek in dit specifieke geval de voorkeur zal geven aan een korte introductie of juist aan een langer en uitgebreider verhaal.Verdere stappen?
Meer over online promotie
meer over landingspaginas
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing