Kunst / cultuur Sponsoring
Kunst en cultuur zijn natuurlijk niet weg te denken uit de maatschappij. Maar de overheid, die veel bijdroeg in deze sector, heeft de subsidies wat afgebouwd. Particuliere instanties stappen in het overblijvende gat. En doen dat meestal niet voor niets. Een leuke naamsvermelding hier en daar is wel het minste. Of de concertzaal naar je merk vernoemen. Dat soort dingen.
De overheid bezuinigt
Evenementen op het gebied van kunst en cultuur hebben het niet altijd even eenvoudig om de eindjes aan elkaar te knopen. De overheid heeft de laatste jaren flink bezuinigd op de subsidies en dat is vaak goed merkbaar.
Het wegvallen van subsidie leidt tot problemen
Een groot probleem van het terugtreden van de overheid is het feit dat veel culturele instanties, met name degenen die het grote publiek niet zo aanspreken, een bedrijfsmodel kenden dat qua inkomsten vrijwel geheel op subsidie dreef. En toen dat weg viel, kwamen er grote problemen. Men moest andere kanalen vinden om aan het benodigde geld te komen
Sponsoring is welkom
Aanvullende inkomsten zijn dan ook welkom. Dat kan ondermeer door sponsoring goed bereikt worden. Een bedrijf stelt geld of zaken in natura ter beschikking waar dan reclame, bijvoorbeeld op shirts, op borden langs het veld / in de zaal of via advertenties in een clubblad tegenover staat. Bij kunst en cultuur vinden we reclameuitingen in een zaal, op een programmaboekje en dergelijke. Ook productplacement bij toneelvoorstellingen wordt nog wel eens gebruikt en uiteraard staat daar een vergoeding tegenover.
En wat nu verder?
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaLU wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing