Leve de missers
Een goede manier bij een bestaand bedrijf is het zoeken naar andere, min of meer vergelijkbare bedrijven die hetzelfde doen. Goede ideeën zijn schaars en als iemand anders met iets komt dat u gebruiken kunt, eventueel in een aangepaste vorm, dan is dat meegenomen. Dus let op de winnaars in uw branche om ooit zelf tot de winnaars te gaan behoren
Maar er is natuurlijk nog een andere aanpak! En dat is om niet de beste bedrijven als voorbeeld te nemen maar juist de wat minder vlotte starters. Belanrijk is om goed duidelijk te krijgen wat er daar precies mis gaat. Dat is niet altijd even gemakkelijk te achterhalen.
Er wordt wel eens gekscherend gezet dat iedereen op aarde een doel heeft. Als is het maar om te dienen als voorbeeld hoe het niet moet. En dat kan dus voor ons ook het doel zijn dat wij zoeken bij deze bedrijven./p.
Begin met uw eigen ervaringen. Noteer ALLES wat u op één of andere manier irriteert. En ga dan kijken of u die ervaring ook in uw eigenbedrijf zou kunnen krijgen. Irriteert het dat email laat beantwoord wordt? Weet u hoe lang het bij u duur? Hoe moeilijk is het om iemand aan de telefoon te krijgen? Kortom, loop uw lijst met irritaties door in relatie tot uw eigen bedrijf en kijk waar corrigerende actie nodig is. Want zoals u zich ergert, doen anderen dat weer bij u.
Dus verzamel missers. Van uzelf maar ook van anderen. Elke misser, van wie dan ook, levert een kans tot een verbetering op. Maak van het zoeken naar kansen een stukje bedrijfsbeleid waarbij zowel op het verzamelen als het corrigeren nauwlettend wordt toegezien. U zult merken wat een positieve uitwerking dit op deze duur zal hebben.
Verdere stappen
Meer over online promotieMeer algemene marketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing