Maslow Piramide
De Maslow Piramide is een model dat veel in marketing-beleidszaken wordt gebruikt, Het is ontwikkeld door Abraham Maslow.
De piramide is opgebouwd uit vijf lagen waarbij de onderste laag de primaire levensbehoeften zijn en de punt van de piramide is een stuk zelfverwezenlijking.
Elke laag correspondeert met een bepaalde, goed afgebakende doelgroep.
Het is dus zaak de marketingactiviteiten af te stemmen op deze doelgroep maar willen we een klant in de piramide kunnen plaatsen dan is daar wel de nodige informatie over de klant voor nodig.
Maar de maslow piramide is dus wel een nuttig hulpmiddel voor elke marketeer en goed inzicht in de werking is daarvoor heel belangrijk.
Verdere stappen
Meer over online promotieMeer algemene marketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing