Plan het thema van uw landingpagina
Zoek een goed ontwerp
Een goed ontwerp van het thema van uw landingspagina is van groot belang. De eerste indruk is belangrijk. En het ontwerp bepaalt ook voor een groot deel de effectiviteit van uw pagina. Het is dus zaak hier vooraf goed naar te kijken.
Zoekmachineoptimalisatie
Als u besluit om webverkeer via zoekmachineoptimalisatie te gaan genereren dan zal deze planning vooral draaien om het vinden van zinnen binnen uw niche waar veel op wordt gezocht en waar weinig aanbod in is. Ofwel, er zijn niet zoveel concurrerende websites. Dan maakt u een landingspagina voor elk trefwoord dat van belang is. Een simpele en duidelijke aanpak.
Pay Per Click
Besluit u om voor webverkeer te zorgen via PPC (Pay Per Click) programma's, zoals bijvoorbeeld adwords van Google dan moet u zich bij het ontwerp volledig richten op landingpagina's die passen bij de trefwoorden waar u van plan bent om op te bieden.
Wees zo specifiek mogelijk
En hier gaat het vaak mis. De meeste mensen maken de fout bij het maken van een landingpagina dat ze die niet richten op specifieke lezers. Om maar een voorbeeld te noemen, in het geval van een squeezepagina voor een nieuwsbrief of auto's beginnen ze mogelijk met iets over peperdure sportwagens terwijl de lezer een zo voordelig mogelijk auto voor zijn gezin inclusief de Golden Retriever zoekt. Hier waren twee verschillende landingspagina's voor deze verschillende groepen duidelijk op hun plaats geweest.
Herhaal de voordelen
Bij de opzet dient u er op te letten dat u de voornaamste voordelen nog eens goed herhaalt. Wijs er op dat ze dicht bij het behalen van die voordelen zitten en dat de actie die ze nu gaan nemen bepalend zal zijn of ze er gebruik van gaan maken of niet.
De relatie met het trefwoord is belangrijk
En er moet dus een directe relatie zijn met het trefwoord waarop ze binnen zijn gekomen. Zoals al gezien, er zijn zoveel autokopers dat een nieuwsbrief over auto's gewoon enorm veel verschillende doelgroepen heeft.
Maak zoveel landingspagina's als nodig
Dus maak een pagina voor sportwagens, voor goedkope gezinswagens, bedrijfswagens, alleen voor Volkswagens, Fiats of Honda's. En dan dient uw landingspagina aan te geven dat de liefhebber van Honda inderdaad iets over zijn favoriete merkt terug gaat vinden.
Automatische segmentering is bijkomend voordeel
Een voordeel van deze aanpak is ook dat u bij de mensen die inschrijven voor een nieuwsbrief direct al onderscheid kunt maken. U doet aan segmentering op het moment van inschrijven en kunt dus straks ook de lezers van uw emails zeer gericht aanspreken. Een niet te onderschatten voordeel.
Verdere stappen?
Meer over online promotie
meer over landingspaginas
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing