PPC adverteren, de snelst groeiende manier
Pay Per Click ofwel PPC adverteren is misschien wel het snelst groeiende segment in de online advertertentiemarkt.Volgens Forbes Magazine werd er alleen al in de USA in 2008 8 miljard dollart aan PPC advertenties uitgegeven.
En we kunnen het ook zelf heel gemakkelijk constateren: Elke zoekmachine die we gebruiken kent gesponsorde plaatsen bovenin de zoekresultaten en daarnaast vinden we de bekende kleine advertenties. Ook heel veel websites hebben wat ruimte op hun site voor deze advertenties ingeruimd. Want zeker als we de juiste doelgroep weten te bereiken kan er nog een leuke bijverdienste uitgehaald worden. En de adverteerder bereikt met PPC adverteren prima zijn doelgroep.
Als iets succes heeft dan zien we altijd een sterke concurrentie opkomen. PPC adverteren is daar geen uitzondering op. Het aantal bedrijven dat PPC aanbiedt wordt met de dag groter.
Het feit dat PPC een wat meer geliefde vorm van adverteren wordt heeft er ook voor gezorgd dat de kosten voor adverteerders wel omhoog gegaan zijn. Het aantal bedrijven dat op een bepaald trefwoord gevonden wil worden stijgt. En waar de vraag stijgt, stijgen de prijzen. Wat trouwens wel weer gunstig is voor de mensen die ruimte aanbieden.
Er zijn meerdere factoren die de groei van PPC bevorderen. Met name het gemak en de kosten-effectieve manier van adverteren spreekt veel mensen aan. Maar er zijn meer factoren die het succes van PPC adverteren in positieve zin beïnvloeden:
1. Geo tagging
Een mooie term die aangeeft dat we ons bij adverteren sterk kunnen richten op een bepaald gebied. Indien we gewoon adverteren of ons bijvoorbeeld goed vondbaar willen maken op Google hebben we dat voordeel niet. Dan bereiken we iedereen waarvan het grootste deel onbruikbaar.
2. Direct resultaat
Het kan maanden duren voor je zichtbaar bent in een zoekmachine maar met PPC advertenties kun je met een paar mimuten bovenaan staan. Je hebt dus vrijwel direct verkeer op je website.
3. Klanten uit je doelgroep
Omdat je je trefwoorden sterk kunt richten op een bepaalde groep kun je je doelgroep heel gericht benaderen en degenen die op je site komen via je PPC advertenties zijn dus heel doelgericht. Het is dan ook mogelijk om hoog te bieden voor een goede plaats in de zoekresultaten.
4. Compacte advertenties
De ruimte bij PPC advertenties is meestal flink beperkt. Dat dwingt de copywriter om korte, aansprekende advertenties te maken. Je moet je dus wel op de echte voordelen van je product of dienstverlening richten. Het is niet echt eenvoudig. Het klinkt gemakkelijker dan het in werkelijkheid is. Maar een goed advertenties werkt wel als een filter en zorgt ervoor dat we alleen bezoekers krijgen waar we iets aan hebben. Anderen kosten alleen maar geld.
5. Analyse mogelijkheden
De meeste PPC programma's bieden een groot aantal analysemogelijkheden waarmee we kunnen zien we er op onze websites zijn geweest. Waar ze vandaan gekomen zijn, via welk link, via welke site, op welke trefwoorden en dergelijke. Dit maakt het mogelijk de advertentiecampagne steeds gerichter te maken. Deze gegevens kunnen in combinatie met een spreadsheet een wereld van marketinginformatie naar boven halen.
6. Flexibilteit
Een PPC campagne is geschikt voor ieder budget omdat het vaak tevoren instelbaar is. U wordt niet verrast met een torenhoge rekening omdat uw trefwoorden zo ruim genomen waren dat een veel te grote groep erop is gaan klikken. Door minder vaak gebruikte trefwoorden te kiezen verkleint u het aantal kliks maar verbetert u de kwaliteit. Het belang van een goede analyse van uw trefwoorden kan niet genoeg benadrukt worden.
En goede advertentiecampagne met PCC kan heel voordelig zijn voor uw bedrijf. En het biedt professionele mogelijkheden om uw advertenties op een doelgroep toe te snijden en daarna de resultaten te analyseren. Maar bedenk wel dat elke klik geld kost en dus goed verantwoord moet zijn.
Er is voor PPC meer dan Google alleen
Naast de bekende producten van Google zijn er meer aanbieders van PPC advertenties. Helaas mikken de meeste van hen op het Engelse taalgebied maar bijvoorbeeld Yahoo is een goede tweede. Ook sites als Facebook bieden inmiddels PPC diensten aan.
Verdere stappen na PPC adverteren, de snelst groeiende manier
Meer over online promotie
meer over adverteren en advertentiemodellen zoals PPC
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing