Simpele manieren om online verkoop te stimuleren
Voeg extra's aan uw website toe
Mensen halen graag iets op van een website. Geef ze die kans dus. En beperk u niet tot één onderwerp. Ga ook gerust in op de randgebieden. Dat kan het bereik van uw website ook fors vergroten, met alle kans op extra zakendoen.
Vergroot de gevoelsmatige waarde
Het vergroten van de gevoelsmatige waarde van uw producten is een probaat middel om de omzet op te voeren. Een bekende manier daarvoor is het beperken van de tijd dat het verkrijgbaar is. Maak het zeldzaam. Want zeldzame zaken zijn duur, zoals iedereen aanvoelt. Ook kunt u het aantal producten dat u wilt leveren kunstmatig laag houden, hoewel dat bij de onbeperkt aan te maken digitale producten vaak wel wat kunstmatig moet.
Zoek de zwakke plek van de concurrent
De zwakke plek van uw concurrent is iets wat u tot elke prijs uit moet buiten. Uiteindelijk vormt die de reden dat mensen bij u gaan kopen en niet bij die concurrentie. Hebt u de zwakke plek weten te bepalen, zet die dan om naar uw "Unique Selling Proposition".
Vereng het product tot een speciale niche
Vaak wordt een verkoper in een nichemarkt automatisch als een specialist gezien. Iemand die uw deze markt zo goed kent dat hij zijn waren daar aan is gaan bieden. Schrijft u boeken op het gebied van bijvoorbeeld beleggen? Maak dan niet één algemeen boek maar ook een boek over beleggen in opties, beleggen in cryptogeld, beleggen in beleggingsfondsen en noem maar op. Daarbij mogen boeken die zich op verschillende niches richten best wel wat onderlinge overlap hebben omdat ze toch bij andere doelgroepen binnenkomen.
test alles wat u probeert
Steek veel tijd en moeite in het testen van uw advertenties en uw marketing. Die investering verdient zich namelijk dubbel en dwars terug. Want het is van het allergrootste belang dat uw doelgroep op de juiste manier benaderd wordt. Zonder testen zult u de juiste benadering echter nooit vinden omdat die juiste aanpak vrijwelonvoorspelbaar is.
Voorspel de toekomst
Kunt u dat niet? Nu, eigenlijk kan niemand dat goed, natuurlijk. Maar vertel uw klanten wat er zal gaan gebeuren als ze uw product niet kopen. Vertel de gevolgen voor henzelf en voor hun geliefde omgeving. Enige pessimisme mag dan best, zoals u in vrijwel elke tv-reclame zelf kunt constateren. Kennelijk werkt het.
Biedt een proefabonnement aan
Mensen willen -terecht- weten wat ze kopen en vooral bij aanbiedingen via internet is dat lang niet altijd even duidelijk. Een proefexemplaar, bijvoorbeeld met een beperkte werking, kan dan helpen om hen over de streep te trekken. Of een proefabonnement op uw periodiek. Ook dat kan natuurlijk enorm helpen. Mensen willen gewoon geen risico lopen. Het is niets persoonlijks tegen u, maar gewoon een algemeen verschijnsel.
maak extra websites en weblogs
Het kan interessant zijn om meerdere websites en weblogs in de lucht te houden die verwijzen naar uw centrale website. De kans om gevonden te worden neemt lekker toe, u krijgt extra links etc. Let er daarbij wel op dat u de verschillende sites bij verschillende internetproviders onderbrengt anders ziet Google de links als afkomstig van één domein. Probeer in de verschillende websites een verschillende toon te treffen zodat andere doelgroepen zich aangesproken voelen.
Vertel altijd wat de ontwikkelingen zijn
Veel mensen blijven graag goed op de hoogte. Zorg dus dat ze dat via uw website kunnen zijn. Maar vertel ze ook via email dat er nieuwe zaken zijn. Ook social media als facebook en twitter lenen zich daar voor. Gebruik ze dus ook.
Verdere stappen
Meer over online promotieMeer internetmarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing