eFiliaaL Nederland
Waarom? Hoe?
Regiomanager Winkeliers/Ondernemers Promotors Consumenten
Portefeuille
Regio Nederland eFiliaaL samengevat Achtergronden EFiliaaL nieuws Contact

Soorten influencers

Bij de slewctie van Influencers zullen we al snel ontdekken dat er verschillende zijn, zowel qua aanpak als qua werkgebied. Wie we waar in gaan zetten is afhankelijk van het soort campagne en natuurlijk van ons budget.

Google

Veel influencers worden via Google gevonden. Zowel bedrijven als op dit gebied gespecialiseerde agencies gebruiken internet en de zoekmogelijkheden intensief. We hebben het dan over het uitvoeren van zoekopdrachten, het scannen van webpagina's om contact informatie bij elkaar te zoeken en vanaf het begin te kijken hoe een vorm van tracking is in te zetten.

Databases

Er bestaan -zeker in Engelstalige landen- databases met influencers en hun specialiteiten. Het zoekwerk is dan al voor u gedaan. Wel bestaan de gegevens in het algemeen uit data die ook met wat zoekwerk zelf te vinden is. Het zijn goede plaatsen voor een eerste start. Maar het benaderen en onderhandelen blijft uiteraard gewoon.

Netwerken

Het binnenhalen van influencers via een netwerk zit ergens tussen het werken met een marktplaats en een database in. Het is wellicht mogelijk om influencers in of via een netwerk te vinden maar zeker is dat niet. Vindt u iemand dan blijft toch het onderhandelingsproces nadat u hen benaderd hebt.

Agency

Een agency levert mensen op maat. U specificeert wat u zoekt en men gaat voor u op zoek. Dat is een gemakkelijke aanpak en de kans op succes is groter omdat het agency een naam te verliezen heeft en meer ervaring heeft. Daar staat natuurlijk tegenover dat het nog meer gaat kosten. Ook de agency zal betaald moeten worden.

We hebben nu wel een aantal mogelijkheden om influencers te gaan zoeken, maar wat voor soort influencers kun je nu eigenlijk onderscheiden?

Beroemde influencers

Er zijn influencers met een forse publieke bekendheid die het duidelijk als bijbaan doen. U ziet ze zelf op tv-reclames en op de social media. Ze zijn vaak via een agency te bereiken maar ze kosten heel veel geld. Toch kan dat bij een groep die normaal gesproken moeilijk te bereiken is, bijvoorbeeld jongeren, een goede aanpak zijn.

Hoge kwaliteits content producenten

Dit zijn personen die weten wat hun volgers van hun verwachten. Ze produceren content over een bepaald onderwerp waarbij ze uit ervaring wel weten wat werkt en wat niet. Ze richten zich meestal op een gerichte markt en die moet dan natuurlijk wel passen bij de markt waar u zelf actief bent.

Buzz Builders en promotors

Buzz builders verspreiden een boodschap. Een goede buzzbuilder heeft daar vele kanalen voor tot zijn beschikking. De omvang van het publiek dat ze weten te bereiken kan fors fluctueren. Het is duidelijk dat er een bepaald verdienmodel voor hen tegenover hun inspanningen moet staan.

Loyale klanten en werknemers

Dit zijn de mensen die een band opgebouwd hebben met uw bedrijf en die al over u praten of online schrijven. Spoor ze op en probeer ze aan te zetten om meer te gaan doen. Stel daar ook iets tegenover. Dit zijn de mensen die u al overtuigd hebt en die zijn zeldzaam en waardevol.

Verdere stappen na influencermarketing


Meer over online promotie
meer over influencermarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing



Aanmelden

Deelnemers

  • Regiomanagement
  • Winkeliers / Ondernemers
  • Promotors
  • -
  • Consumenten

Achtergronden

  • Index
  • #blogrecent#

Lees meer...

  • EFiliaaL regioindeling
  • Aanmelden en toegang

© 2016 EFiliaaL