Stuur webverkeer naar uw landingpagina
Webverkeer sturen klinkt niet moeilijk
Webverkeer naar uw landingpagina sturen... Het klinkt wel heel eenvoudig, vindt u niet? Nu, dat is niet het geval. En het maakt ook nog eens niet uit hoe geweldig uw landingspagina is. Want als niemand die ooit ziet dan doet de kwaliteit er niet zo toe, En als de hele wereld uw landingpagina ziet behalve uw doelgroep, dat werkt het evenmin. En daarom is het vinden van de juiste media en marketingkanalen om verkeer naar uw doelgroep te sturen ook zo belangrijk.
SEO duurt erg lang
Één manier waarop u webverkeer naar uw landingpagina kunt sturen is natuurlijk via zoekmachineoptimalisatie ofwel SEO. Dat is de aanpak die het langste gaat duren maar het is ook één van een van de beste manieren om na verloop van tijd een constante stroom webverkeer te bereiken
Verschillende soorten links
Wilt u natuurlijk zoekmachineverkeer hebben dat houdt dat in het algemeen in dat u links naar uw website moet zien te krijgen. Terwijl ooit tweerichtingsverkeer (de zogenaamde reciprocal linking) als de beste strategie werd gezien geloven de experts nu dat zoekmachines reciprocal links minder hoog in zijn gaan schatten ten gunste van binnenkomende links en driehoeksverhoudingen (deze links zijn voor zoekmachines meestal niet echt in beeld te brengen). Het gaat hier om de constructie LinkA wijst naar LinkB. LinkB wijst naar LinkC. LinkC wijst weer naar LinkA en de cirkel is rond.
Optimalisatie van trefwoorden
Een andere manier waarop om natuurlijk zoekmachineverkeer te krijgen is door deoptimalisatie van uw website voor bepaalde keywords of key"zinnen". U kunt dit doen door het maken van pagina's die zich met nadruk richten op één trefwoord binnen die gegeven niche. U zorgt er dan voor dat een trefwoord in 1,5% van de woorden van het document terugkomt. Zorg dat het ook in de title-metatag terugkomt en in een H1 tag. Ook een paar H2 tags kunnen verbeterend werken.
Overweeg Pay-Per-Click adverteren
Met name in de tijd dat natuurlijk zoekmachineverkeer nog aan het opbouwen is, is het wellicht aan te raden om te kijken naar de mogelijkheden van Pay-Per-Click adverteren, bijvoorbeeld met behulp van Google adwords. Ook dat levert namelijk verkeer op vanuit Google maar gebruik het met enige kennis van zaken anders kan het een dure liefhebberij worden.
Adwords is geschikt voor landingspagina's
Met name adwords wordt veel gebruikt om verkeer op basis van een trefwoord naar een landingspagina te sturen. Deze landingpagina's zijn dan speciaal gebouwd om verkeer met dat specifieke trefwoord op te vangen.
Veel technieken betekenen een hoop werk
Dat betekent dat u zult moeten beginnen met wat onderzoek naar geschikte trefwoorden en u zult landingspagina's moeten maken die daarmee overeen komen. Dit zijn een paar van de meest gebruikte hulpmiddelen om webverkeer naar een landingpagina te sturen maar ze zijn helaas niet altijd de meest effectieve. De grootste belemmering is vaak de grote hoeveelheid werk die ze met zich meebrengen.
Social media geven ook kansen
Maar er zijn meer mogelijkheden en de voornaamste is het gebruik van de connecties tussen personen. Netwerken opbouwen. Zowel online, bijvoorbeeld op Facebook, Twitter of andere social media of gewoon bij ene goed gesprek met een kennis. Social media geven veel mogelijkheden. Ook via discussiegroepen, zogenaamde fanpages en dergelijke en als u verkeer wilt trekken moet u het opbouwen van een netwerk zeker tot een prioriteit maken.
Joint ventures zijn kansrijk
De meer zakelijke aanpak is via de joint venture, een tijdelijke gezamenlijke onderneming met een bepaald, meestal ook tijdelijk doel. Bijvoorbeeld het gezamenlijk voeren van een reclamecampagne kan het doel van de samenwerking zijn. U bezit bijvoorbeeld beiden een mailinglijst die u ook wederzijds in kunt zetten. Dat verdubbelt direct uw mogelijkheden.
Een joint venture partner vinden is lastig
Er is alleen wel iets dat u gedachten moet houden als u contact zoeken wilt zoeken met joint venture partners en dat is dat het voordelig en gemakkelijk voor hen moet zijn om er aan deel te nemen. Als het geen overduidelijk voordeel voor hen biedt om er aan deel te nemen dan is de kans groot dat u niet eens een antwoord krijgt. Of ze gaan met een ander in zee die wat meer voordelen lijkt te bieden.
Gebruik een blog. Van uzelf of een ander
Een ander manier waarop u webverkeer naar uw landingpagina kunt sturen is via een eigen blog of als een reactie op een blog van een ander. Dat moet dan wel zinvol zijn want niemand zit op spam-achtige reacties op een forum of een blog te wachten. Dat kan zich zelfs behoorlijk tegen u keren. Dus neem actief deel aan discussies en dergelijke, geef veel antwoorden, help mensen en dergelijke. En voeg af en toe een vermelding toe. Sommige blogs kennen de mogelijkheid van een signature file. Dat kan interessant voor u zijn.
Verdere stappen?
Meer over online promotie
meer over landingspaginas
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing