Neem gebruikelijke trefwoorden
Het heeft niet veel zin om een website te ontwerpen rond trefwoorden die niemand zal gebruiken. Zorg er dus voor dat dit gangbare trefwoorden zijn die de meeste mensen voor uw onderwerp zullen gebruiken. Niemand legt het woordenboek ernaast als hij met een zoekmachine aan het zoeken slaat..
Overigens kan het wel lonend zijn om bijvoorbeeld via landingspagina's uw site ook vindbaar te maken voor schrijffouten en dergelijke. Zekers als u een lastige familienaam of bedrijfsnaam hebt of een naam die zich erg leent voor schrijffouten omdat hij bijvoorbeeld lijkt op een naam die veel voorkomt.
Soms is er erg veel concurrentie in een bepaald trefwoord. Probeer dan bijvoorbeeld zaken als plaatsnamen toe te voegen.
Als u bijvoorbeeld kunstenaar bent dan moet u tegen miljoenen andere zoekresultaten opboksen en dan kan het handig zijn om bijvoorbeeld te kiezen voor kunstenaar-in-amsterdam als trefwoord.
Een dergelijk trefwoord dat uit meerdere woorden bestaat wordt wel een "long tail keyword" genoemd.
Ook kunt u experimenteren met spellingsvarianten van gangbare trefwoorden die in het algemeen een minder hoog kostenplaatje hebben. De kans dat er verkeer naar uw website komt is bij deze veelgebruikte trefwoorden best wel groot en een tikfout is uiteindelijk snel gemaakt.
Verdere stappen rond webverkeer
Meer over online promotie
meer tips over trekken van verkeer
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing