Tips om uw landingpagina conversieratio te verbeteren
Hoe een professional de conversieratio verbetert
Er zijn belangrijke manieren om uw landingpagina conversieratio aan te pakken . Alle landingpagina's die door professionals gemaakt zijn hebben deze drie elementen in elk geval opgenomen, meestal met ook nog wel een paar andere. Laten we die drie in elk geval eens bekijken.
personalisatie
De eerste manier waarop u uw conversieratio kunt verhogen is via personalisatie. Dit wordt normaal gesproken op twee manieren gedaan: de eerste manier is door het leveren van een foto van uzelf. De tweede manier is door het toevoegen van uw signature onderaan uw landingpagina.
Zet het vertrouwen in u zo hoog mogelijk
Dit verhoogt het vertrouwen van uw bezoekers op een enorme manier. De meeste mensen kopen producten nooit online omdat ze bang zijn opgelicht te worden. Een oplichter die ook nergens meer te vinden is als je vragen hebt of als er iets mis is met het product. Maar met het toevoegen van uw foto en signature kunt u het vertrouwen van uw bezoekers een stuk vergroten.
Let op kleurgebruik
Een ander manier waarop u uw landingpagina conversie ratio kunt verhogen is door het gebruik maken van zwarte tekst op een witte ondergrond. Onafhankelijk van hier over verteld wordt is dit is één van de eenvoudigste manieren waarin om uw pagina er professioneel uit te laten zien. Kijk uit dat de layout niet onbedoeld iets licht wanhopigs uitstraalt alsof u er echt alles aan doet om toch maar iemand aan te trekken.
Geef eens iets weg
Een derde manier waarop u vertrouwen kunt verhogen is door iets gratis aan te bieden. Dit is in het algemeen wat u zult doen als u gebruik maakt van een squeeze pagina om potentiële inschrijvers aan te trekken. U biedt bijvoorbeeld een gratis rapport aan of een vijfdaagse cursus. De mailinglijst die u zo opbouwt gebruikt u daarna voor verkoop, upsells en affiliate verkopen.
Waarom is deze techniek dus effectief?
Eigenlijk gewoon omdat het klenten mogelijk maakt om een oordeel te vellen over uw werk voordat ze er daadwerkelijk voor moeten gaan betalen. En daar komt dan nog bij dat het bouwt aan vertrouwen in u. Een niet te onderschatten factor.
Een garantie is van belang
In aanvulling op deze drie algemeen bekende manieren om uw conversie ratio te verbeteren moet u altijd een garantie bieden voor een product. Bij bijvoorbeeld verkopen via clickbank hebt u niet eens een keuze. Die hanteren een standaard retourperiode van zes weken.
Maak terugbetaling mogelijk
Maar als u gebruik maakt van paypal of een paar andere programma's die betalingen voor u regelen moet het duidelijk zijn dat uw klanten uw product terug kunnen geven en gewoon hun geld terug kunnen krijgen. Uiteraard geldt hier wel een bepaalde periode voor.
Verdere stappen?
Meer over online promotie
meer over landingspaginas
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing