tips op het gebied van artikelmarketing
Zorg voor geloofwaardigheid
Het is bij artikelmarketing van groot belang dat u in uw artikel al snel een flinke geloofwaardigheid opbouwt. Waarom zou men naar u luisteren? Dat doet men alleen als u kennis en ervaring hebt opgebouwd, bijvoorbeeld vanuit een stukje eigen ervaring. En als u uw eigen probleem hebt opgelost, wat heeft dat u dan gebracht? Zijn er dingen echt verbeterd en zo ja op wat voor manier? Dat zijn punten die u in moet brengen om uw geloofwaardigheid drastisch te verbeteren.
Breng gevoel in uw artikel
Zorg voor een zekere vorm van gevoel in uw artikel zodat uw lezers mee kunnen voelen. Zorg dat ze met u mee kunnen voelen, zodat ze ook openstaan voor de oplossingen die u aandraagt. Ook dat zorgt weer voor een stukje geloofwaardigheid en geloofwaardigheid is in de kille en onpersoonlijke internetwereld van het grootste belang. Zeker als u uiteindelijk met uw lezers tot zaken wilt komen.
Zorg bij artikelmarketing voor sympathie
Geef de lezers van uw artikelen een reden om sympathie voor u te krijgen. Zorg dat ze zich met u vereenzelvigen en ze zullen eerder geneigd zijn om uw oplossing over te nemen. Of anders gezegd, ze zullen voor dezelfde oplossing gaan kiezen. Het voordeel daarvan hoeft niet alleen maar commercieel te zijn maar men zal ook met meer belangstelling uw verhaal lezen en minder snel de aandacht verliezen voor wat u te vertellen hebt.
Laat in uw artikel de oplossing zien
Geef bij artikelmarketing uw lezers de oplossing in handen en leg vooral goed uit waarom juist uw product die optimale oplossing vormt. Neem als dat mogelijk is al ergens in het midden van het artikel een link naar uw product op. Want hoewel we in elk artikel over artikelmarketing wel een verhaal over de resourcebox tegenkomen moet onze lezer wel eerst het hele artikel uitlezen voor hij bij die resourcebox is aangeland. Een eerdere link voorkomt dat maar is niet altijd toegestaan.
Uw product verandert levens
Laat goed zien dat uw product niet alleen uw eigen leven heeft verandert maar dat het ook de levens van anderen kan veranderen of zelfs al gedaan heeft. Geef een paar geloofwaardige voorbeelden van verbeteringen die uw product kan bieden en hoe dat zorgt voor het oplossen van problemen. Zorg dat men uw advies opvolgt en daadwerkelijk over gaat tot het aanschaffen van uw product of het afnemen van uw diensten.
Uw product voorkomt problemen
Laat ook zien dat uw product niet alleen levens verandert maar dat problemen in de toekomst er ook mee voorkomen worden. Leg uit hoe uw product preventief kan werken en hoe iedereen dat kan bereiken.
Geef aan wat er mis kan gaan
Vertel uw lezers wat er mis kan gaan als men uw advies niet overneemt. En gebruik dat als een soort waarschuwing naar anderen.Laat zien wat men allemaal voor problemen voorkomt door met u en uw producten in zee te gaan. Zorg dat men niet de fout van die anderen maakt die naar een concurrent gingen.
Let op de resourcebox
Uw resourcebox is een belangrijk onderdeel bij artikelmarketing. Deze bevat onder meer de links naar uw websites. Maar neem niet teveel links op. Dat kan zorgen voor twijfel bij uw lezers. En lezers houden niet van twijfel. Dat geeft een kans dat ze helemaal niets doen en daar schieten we ook niets mee op. Beperk u daarom tot de link die het beste aansluit bij uw artikel en die het probleem van uw lezer het beste oplost.
Proeflezen voorkomt fouten
Is uw artikel klaar? Lees het dan minimaal twee keer goed door en laat het liefst ook nog door een ander doen. Leg het dan weg en kijk het een dag later nog eens door. Dan kijkt u toch met een andere blik. U bent dan niet zozeer de schrijven meer omdat u daar wat afstand van genomen hebt, maar u bent de lezer geworden. En dat is toch weer een ander perspectief wat een heel ander gezichtpunt naar uw artikel op kan leveren.
Beperk uw artikel niet tot één plaats
Als u zoveel werk in uw artikel hebt gestoken is het natuurlijk zonde als dat slechts op één punt verschijnt. Zorg er daarom voor dat u toegang heeft tot een goede submitservice voor uw artikelen. Betaal liever wat geld dan dat het artikel nauwelijks enige aandacht krijgt.
Benader nieuwsbrieven etc
Hebt nu een goed artikel geschreven? Benader dan nieuwsbrieven en dergelijke en biedt hen aan dat ze uw artikel gratis mogen gebruiken. Het is een mooie reclame voor u en uw product. En de nieuwsbrief heeft een origineel artikel dat ze nergens anders aan gaan treffen.
Beheer uw biedbudget
Zorg er altijd voor dat u niet meer gaat bieden dan u zich eigenlijk kunt permitteren. Gelukkig hebben de meeste PPC programma's wel mogelijkheden om een maximaal bedrag in te stellen. Als dit bereikt is wordt de vertoning van uw advertentie gestopt.
Verdere stappen na tips op het gebied van artikelmarketing
Meer over online promotieMeer over artikelmarketing
Artikeldirectory eFiliaal
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing