Tips voor internetmarketing
Zorg voor directe actie
Zorg dat uw klanten als ze besteld hebben altijd al iets direct krijgen. Als het nog gemaakt en verstuurd moet worden, stuur dan bijvoorbeeld een bonus die direct op te halen is. Of als u bijvoorbeeld een boek verkoopt, lever alvast de eerste paar hoofdstukken in een PDF formaa zodat de lezer in elk geval alvast aan de gang kan. Voordeel daarvan is dat het wachten op het product gevoelsmatig minder lang zal duren.
Schrijf zelf eens een aanbeveling
Als u een product gekocht hebt en het bevalt goed of zelfs beter dan u verwacht had, stuur dan een aanbeveling naar de maker. Maak er een gedetailleerde aanbeveling van met toestemming om het op een website te plaatsen mits er een link naar uw eigen site wordt opgenomen. Op zich is het voor een prima manier om aan backlinks te komen en geloofwaardige aanbevelingen zijn bij elke schrijver van salescopy meer dan welkom. Meestal werkt dit niet bij zogenaamde reviews van grote websites. Die gaat het slechts om aanbevelingen en ruimte voor een wederdienst in de vorm van een backlink is er meestal niet.
Wees niet bang voor samenwerking
Werk met minder sterke concurrenten samen om de zwaardere jongens te verslaan. Bijvoorbeeld door het aangaan van joint ventures. Hiermee kunt u dan advertenties uitwisselen, elkaars producten promoten en door gezamenlijke inkoop kosten besparen.Doe aan cross-selling
Geef de mensen de mogelijkheid om andere producten te kopen als ze uw product kopen. Biedt ze bijvoorbeeld een dvd-speler met 50 procent korting aan als ze een tv bij u kopen.
Zorg voor een snelle website
Zorg ervoor dat uw website snel laadt. U kunt dat ondermeer bereiken door het aantal banners en advertenties te beperken. Tekstadvertenties of kleine buttons laden aanzienlijk sneller dan grote advertenties en zeker flashfilmpjes zijn wat snelheid van laden betreft berucht.
Geef advertentieruimte weg
Biedt gratis ruimte aan voor advertenties aan bekende bedrijven op uw website. Veel mensen zullen hun bekendheid en geloofwaardigheid aan uw bedrijf koppelen. Zo van "als zij er adverteren dan zal het wel deugen".
Wees telefonisch bereikbaar
Biedt de mensen aan dat men u telefonisch vragen kan stellen voordat men uw product bestelt. Het geeft het vertrouwen dat er een persoon schuil gaat achter de website en de advertenties. En als men een keer kennis gemaakt heeft met u dan is de drempel om te kopen ook meteen lager.
Maak later betalen mogelijk
Kijk eens wat er gebeurt als u de mensen later laat betalen. De meeste mensen zijn eerlijk genoeg om u echt wel te betalen. Het is een krachtige manier van zakendoen omdat de klant in dit geval niet het risico loopt dat hij wel betaalt maar niet geleverd krijgt. Iets waar u natuurlijk uitgebreid de nadruk op gaat leggen. kopen ook meteen lager.
Voeg een wedstrijdelement toe
Houdt maandelijks een wedstrijd waarbij degenen die het meest gekocht heeft zijn geld terugkrijgt. Natuurlijk kost dat geld maar andere klanten geen mogelijk meer kopen om een kans op de prijs te maken. kopen ook meteen lager.
Zorg voor een gratis cursus
Biedt bezoekers op uw website een gratis cursus aan, die gerelateerd is aan uw vakgebied of nog liever aan uw producten. Het simpelste hierbij is om gebruik te maken van een autoresponder zodat de hoeveelheid werk voor u beperkt is. En verzend dan bijvoorbeeld dagelijks een les per email.
Plaats eens een interview
Neem een interview op met mensen die een relatie met uw bedrijf hebben en vraag hun toestemming om er een verhaal van te maken en dat te plaatsen op uw website of in uw ezine.
Van advertentie naar artikel
Maak een artikel van uw advertentie. Dat kan een soort verhaal zijn of een "hoe doe ik" artikel. Dit laat ze uw advertentie lezen zonder dat men het gevoel heeft dat het hier om een advertentie gaat. De interesse wordt geleidelijk aan opgebouwd zodat men meer open zal staan voor uw aanbod.
Bied snelle levering aan
Vertel uw lezers hoe snel ze het product dat u in uw advertentie aanbiedt kunnen ontvangen. Want hun koopbeslissing kan afhangen van het feit hoe snel ze uw product kunnen ontvangen.Ze kunnen het bijvoorbeeld best op korte termijn nodig hebben.
Gebruik een autoresponder
Verzamel contacten met uw autoresponder. U ontvangt van de leverancier van de autoresponder een overzicht van de emailadressen die contact hebben gezocht zodat u er een followup op kunt geven.
Publiceer een prijslijst
Publiceer een prijslijst van de producten en diensten die u aanbiedt. Voorzie die rijkelijk van inschrijfformulieren, bestelmogelijkheden en dergelijke. Maak productbeschrijvingen die men in PDF formaat kan downloaden.Publiceer gratis rapporten
Zorg voor gratis rapporten in autoresponder formaat. Uiteraard dienen deze rapporten een relatie naar uw bedrijf of website te hebben. Het weggeven van gratis materialen zal het verkeer op uw website snel doen vergroten.
Onderzoek de tevredenheid
Verzamel af en toe gegevens over uw klanten en de mate waarin ze tevreden zijn. Laat ze vooral ook met suggesties komen. Dit soort informatie geeft u de kans om naar deze klanten toe en beter product te leveren.
Zet een goed klachtensysteem op
In plaats van het individueel behandelen van elke vraag van een klant afzonderlijk kunt u er ook voor kiezen om ze via uw autoresponder rond te sturen of ze in een zogenaamde FAQ op te nemen op uw websites en weblogs.
Verwerk aanbevelingen in een autoresponder
U kunt aanbevelingen van derden opnemen in een autoresponder formaat als u niet genoeg ruimte hebt in uw advertentie. Want hoe meer aanbevelingen u hebt hoe beter het is.
Zorg voor oude nummers van uw e-zine
Zorg voor oude nummers van uw e-zine in een autoresponder formaat zodat men ze op kan vragen. Zo is het voor uw lezers gemakkelijker om er toegang tot te krijgen.
Maak uw website printbaar
Neem grote delen van uw website over in autoresponder formaat. Niet iedereen bezoekt uw website maar men gaat het mogelijk wel lezen als ze het even kunnen printen om het ergens rustig te gaan lezen. Lezen van een scherm wordt nu eenmaal niet door iedereen even gewaardeerd.
Biedt consulting aan
Hebt u al eens overwogen om uw kennis over te dragen als consultant? U kunt het zelfs combineren met uw andere producten.
Een half uurtje gratis consulting via de telefoon kan een mooie bonus zijn maar een bonus kan ook de vorm krijgen van een back end product.
Het uurtarief van een goede consultant kan behoorlijk oplopen. En dan kan het een prima eindpunt van uw salesfunnel worden. Kortom, er zijn verschillende mogelijkheden om uw kennis aan de man te brengen en de omzet van uw andere producten gelijktijd een duwtje in de goede richting te geven.
Verdere stappen
Meer over online promotieMeer internetmarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing