Vloggen
Dat het maken van video die aandacht trekt niet ingewikkeld behoeft te zijn blijkt wel uit het fenomeen van het vloggen, de wat primitieve video die via Youtube etc. wordt verspreid. Het heeft een wat negatieve klank maar dat komt vooral door het misbruik dat ervan wordt gemaakt.
Vloggen is geen nieuw verschijnsel maar komt recent wel regelmatig negatief in het nieuws. We hebben het dan over primitieve filmpjes, gefilmd met de mobiele telefoon waar het om de inhoud moet gaan en niet om de technische kwaliteit.
Protestbewegingen gebruiken het graag om het in hun ogen kwaadaardig gedrag van het gezag aan te tonen. Vloggen is een vorm van zeer directe communicatie die met name een jongere leeftijdsgroep aanspreekt. Zo kwam eind 2016 in Zaandam het fenomeen van de "treitervlogger" in zwang wat een complete hype werd in het landelijke nieuws waar zelfs de politiek zich mee ging bemoeien. Het "vloggen" was daarmee wel in één klap in brede kring bekend.
Daarmee zijn de liefhebbers van het kijken naar vlogs ook een groep die aantrekkelijk is voor reclamemakers aangezien deze groep er om bekend staat slecht bereikbaar te zijn via de gebruikelijke media. Daarbij maakt men vooral gebruik van productplacement, het "toevallig" in beeld brengen van een product. Vloggen kan dan ook een zeer winstgevende business zijn als je maar voldoende volgers hebt.
eFlaps voor producten die een jongere groep aanspreken kunnen waarschijnlijk wel via vlogging gepromoot worden maar er is nu nog weinig ervaring mee.
Ook sommige politici hebben het middel ontdekt en gebruiken het nu voor het promoten van hun politieke gedachten
En wat nu verder met uw vlog?
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaLU wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing